• Fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Olyan problémával fordulok Önökhöz, hogy állandó közti vérzésem van a két menstruáció között! 7 éve szedem a mercilon nevű fogamzásgátlót. Eleinte nem volt vele probléma, de az utóbbi időben egyre sűrűbben jelentkezik. Legutóbbi alkalommal sötét barna színű volt, a mennyisége nem túl jelentős. A másik problémám, h körülbelül egy év alatt 5-6 kg-ot híztam, annak ellenére hogy rendszeresen, heti 5 alkalommal járok tornázni, futni... Az étkezésemre is odafigyelek és semmit nem sikerül fogynom. Körülbelül fél éve migrént diagnoztizáltak, és nagyon sok gyógyszert szedek rá, de sajnos majdnem hatástalan az összes. Régen is fejfájós voltam, de 1-2 éve hetente előjön az elviselhetetlen fájdalom! Tudnának segíteni, hogy mi lehet a gond?

        Dr. Deli Tamás válasza a fogamzásgátló témában

        Tisztelt Hölgyem! Mielőbbi fogamzásgátló-váltás szükséges 3 ok miatt is: 1. hogy a közti vérzések megszűnjenek, 2. hogy a migrén megszűnjön, és 3. a hízás visszafordítására újabb, IV. generációs gesztagént tartalmazó készítmény alkalmasabb lehet, mint a Mercilon hatóanyaga. Ezek miatt keresse fel nőgyógyászát.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás

        Kérdés: 2011. augusztus 08., 17:02; Megválaszolva: 2011. augusztus 14., 17:49

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...