• Áttöréses vérzés-fogamzásgátló?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr / Doktornő, körülbelül egy éve tart nálam az az állapot, hogy gyakorta váltottam fogamzásgátlót áttöréses vérzés/nyomvérzés miatt. 1,5 évig szedtem a milligest, majd tavaly elkezdtem szedni a yasminelle, jangee majd a triodena nevű gyógyszereket (átlagban 3-4 hónapig) végül az orvosom újra a milligestet írta fel nekem. A többinél szinte végig véreztem a 21 nap alatt, majd a milligest újraszedésével az első három hónapban semmilyen problémám nem volt, azonban a 4. hónap első fázisnak végén egy napig, majd az utolsó fázis utolsó 3 szeménél újra jelentkezett közti vérzés, erőteljesen úgy mint a 7 napos szünet alatt. A kérdésem az lenne, hogy milyen gyógyszer lehetne megoldás erre a problémára? Hallottam a Gracial-ról és a Qlaira-ról (utóbbit az orvosom az esetleges menzesz kimaradások miatt nem ajánlott és bevallom nekem sem szimpatikus a 28 napos tablettaszedés.) van olyan gyógyszer amivel megszűnhetnek az áttöréses vérzések vagy szedjem tovább a Milligestet hátha az 5.-ik hónapra megoldódnak a gondok? Köszönöm válaszát,

        Dr. Deli Tamás válasza a fogamzásgátló témában

        Tisztelt Hölgyem! Én még biztosan várnék 2-3 hónapot, hogy kiderüljön, valóban rendszeres-e az áttöréses vérzés. Ha igen, akkor viszont - orvosával ellentétben - én valószínűleg a Qlairát javasolnám, tekintve az Ön korábbi panaszait is és a qlaira hatásait.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás

        Kérdés: 2011. július 18., 08:46; Megválaszolva: 2011. július 24., 11:50

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...