• Pharmatex és óvszer együtt?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Idei év februárjában kezdtem el Qlaira fogamzásgátlót használni. Kicsit több, mint 3 hónapig szedtem, aztán feltűnt, hogy nagyon hullik a hajam. Én egyértelműen ennek a tablettának tulajdonítottam a történteket, azonban a bőrgyógyász és a nőgyógyász is váltig állítja, hogy amiatt ez nem következhetett be. Ön szerint indokolt a következtetésem - a betegtájékoztatón szerepel hajhullás a mellékhatások között. Másik problémám ebből kifolyólag adódik. Jelenleg a hormonális vérvizsgálat eredményét várom. Párommal már körülbelül két hónapja nem éltem szexuális életet, mert új tablettát még nem kaptam, az óvszerben viszont egyikünk sem bízik. Nemrég viszont eszembe jutott, hogy esetleg más, spermicid hatású anyaggal kiegészíthetnénk az óvszert. Ennek értelmében ma pharmatex kúpot vásároltam. Most azonban nagyon rossz véleményeket olvastam különböző fórumokon. A kérdésem az lenne, hogy használható-e a kúp óvszer mellett is, vagy károsítja azt? A pharmatex honlapján a következőt írják: "hüvelyi úton alkalmazott kezeléssel együtt nem szabad használni." A "kezelés" szó alatt az óvszert is érteni kell? Kérdésem vonatkozik a latex alapú kondomokra, és egy új, Sensoprene-ból készült óvszerre is. Olvastam olyan véleményt, melyben kifejtették, hogy kondom mellett használták a kúpot, mások ezt ellenezték, mondván, árt a guminak. Kinek higgyek? A kúp betegtájékoztatóján nem említik az óvszert, sem azt hogy lehet, sem azt hogy nem lehet a két módszert együttesen alkalmazni. Semmiféleképpen nem áll szándékomban teherbe esni!! Mindent a legpontosabban betartok, viszont tudnom kell, hogy melyik véleményre hallgassak, és melyik az igaz. Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        A Pharmatex nem károsítja az óvszert, nyugodtan használják együtt. A hajhullás hátterében én is inkább egyéb okot gondolok valószínűnek, nem a Qlairat.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. július 11., 15:18; Megválaszolva: 2011. július 12., 11:15

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...