• Kisebb hormontartalommal lehet?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözletem! Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan tabletta/hüvelygyűrű/készítmény, amelyet trombózisgyanúsan is lehet használni? Az egyéb módszerek sajnos nem jönnek számításba(spirál-még nem szültem, spermicid-allergiásak vagyunk rá, óvszer-én vagyok rá allergiás). A hormonnal pedig az volt a baj, hogy szedése alatt 2 trombózis gyanús alkalommal vittek kórházba, de egyik sem igazolódott. (igaz 4 év alatt nem volt vele probléma, és egy nagyon stresszes időszakban történtek ezek az esetek) Kérem szépen segítsem, mert így már 2 hónapja, mióta abbahagytam a tablettát, párommal a kapcsolatunk egyre sodródik a szakadék felé. Illetve még az a kérdésem lenne, hogy milyen vérvizsgálatot kell kérni a nőgyógyásztól, ha a trombózisgyanút szeretném nézetni? Ugyanis, mielőtt el kezdtem szedni a tablettát anno, nem küldött el vizsgálatra az orvosom. Válaszát előre is köszönöm, és reménykedve várom!

        Dr. Herman Tünde válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Kérdező! A thrombosis hajlamot un. APC- rezisztencia teszttel lehet igazolni, amennyiben ennek az eredménye positív, ekkor szoktuk elvégzeni a Leiden mutációra vonatkozó szűrést, erre az Ön esetében mindenképpen szükség van. Amennyiben a thrombosishajlam igazolódik és az előzményt is figyelembe véve nem ajánlatos hormontartalmú készítményt alkalmaznia. Elsősorban végeztesse el a vizsgálatokat!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Herman Tünde
        Szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Herman Tünde

        Kérdés: 2011. június 24., 01:18; Megválaszolva: 2011. június 25., 21:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...