• Vérzészavar, köztivérzés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Webbeteg! Nőgyógyászati kérdésem lenne. 38 éves nő vagyok, nincs gyerekem, fogamzásgátlót szedek kb. 8 éve. Most a Milligest nevűt. Többször is előfordult már, hogy a tabletta szedése alatt megjött a havi vérzés. Az utóbbi 4 hónapban minden alkalommal volt egy köztivérzésem, de már 2-3 nap helyett 1 hétig is tapasztalom a rendszertelen idő előtt megjött vérzést. Legutóbb a 12. napon jött meg, nagy darabos alvadékos volt és enyhe hányinger kísérte. Ilyenkor mindig jóval kisebb mennyiségű a vérzés, mint amikor a normális ciklus szerinti. A rendszertelen vérzések miatt kértem legutóbb kb. 4 éve új fogamzásgátlót a nőgyógyásztól, a Milligestet de ezzel sem sikerült a kiküszöbölni a köztivérzést sőt mostanában még gyakoribb lett. Lehetnek a tünetek a változókor miatt, ill. milyen vizsgálatot csináltassak hogy kiderüljön mi az oka? 3 hónapja fogyókúrázok 5 kilót akartam leadni (167/62), kevesebb kalóriát viszek be, nem eszem rizst, lisztet, burgonyát és cukrot. Viszont nem tudtam 1,5 kilónál többet fogyni, 2 hónapja semmi nem megy le. Lehet összefüggésben a havi ciklussal? Válaszát előre is köszönöm. Kata

        Dr. Deli Tamás válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Kata! Az enyhe fogyással nem gondolom, hogy magyarázható a tünete (orvosilag egyébként sokkal hasznosabb és hatékonyabb kalóriamegszorítás helyett fokozott -égetést - testmozgás - alkalmazni. Ha az organikus ok (pl. endometrium polip, hyperplasia, myoma, adenomyosis stb.) nőgyógyászati vizsgálattal kizárható, javasolt váltás Qlairára - ezzel kapcsolatban konzultáljon nőgyógyászával.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás

        Kérdés: 2011. június 02., 10:44; Megválaszolva: 2011. június 06., 10:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...