• Mitől lehet az, hogy a menstruációm előbb jön meg a kelleténél?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! 4 éve szedem a Belara filmtablettát, soha semmi problémám nem volt a menstruációm pedánsan szabályosan működött-éppen ahogyan a nagykönyvben meg van írva. 2010 decemberében egy szilveszteri kiruccanás miatt életemben elősször "késleltettem" a menstruációmat azzal a módszerrel, hogy egymás után 2 levelet - szünet nélkül - beszedtem. Teljesen normálisan müködött minden utána is amééég.... Most éppen egy hónapja egy héttel előbb jött meg a menstruációm mint kellett volna. Éppen beteg voltam (vesemedence gyulladás) ami mellett természetesen antibiotikumot is szedtem, de ügyelve arra, hogy nem a fogamzásgátlóval együtt szedtem be. Nem volt hasmenésem, sem hányásom ez idő alatt. Ekkor a menstruációm szabálytalankodását a betegségre fogtam, mondván mégis felfázás, veseprobléma, antibiotikum... De eljött a következő időpont amikor a menstruációmnak meg kell jönnie (majd vasárnap kellene az utolsó szem gyógyszert bevennem, körülbelül kedd-szerda környékén kellene megjönnie), tegnap megjött, ismét egy héttel korábban. Hozzá kell tennem a történetemhez, hogy a Belara filmtablettát minden nap bevettem, eddig még nem hagytam ki egy szemet sem, és mindig ugyan abban az időszakban veszem be. Kérdésem pedig csak annyi volna hogy van okom aggodalomra, vagy ez még a betegségem "vonzata"? És meddig normális ez az állapot? Esetleg mit tudok ellene tenni? Válaszát előre is köszönöm. M.

        Dr. Herman Tünde válasza a vérzészavar, fogamzásgátlás témában

        Kedves Kérdező! A probléma hétterében állhat a betegsége, ill. a tabletta felszívódási zavara. Amennyi a következő ciklusnál is hamarabb jelentkezik a vérzés keressen fel nőgyógyászt, az eltérések kizárására.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Herman Tünde
        Szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Herman Tünde

        Kérdés: 2011. június 01., 19:21; Megválaszolva: 2011. június 07., 09:38

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...