• Menstruáció késleltetés Miligest szedése esetén

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Nyaralás miatt szeretném késleltetni,vagy előrehozni,a menstruációmat!Miligest 3 fázisú tabletta szedése esetén,hogyan tehetem ezt meg,a szedési útmutatóban nem találtam erre vonatkozó tájékoztatást!Köszönettel

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        A menzesz eltolását a következőképpen kell végrehajtani. A hónap befejezése után, amikor a 7 nap szünet következne, akkor előveszünk egy újabb levél gyógyszert. Ezt azonban nem az elejéről, hanem a végéről kezdjük el szedni, vagyis minden nap egy szemet visszafele haladva. Nagyon fontos, hogy csak néhány napot lehet így eltolni, tehát maximum 4-5-öt, mert ha már váltunk a másik összetételű tablettára, akkor vérzés jelentkezhet. Egyébként sem biztos, hogy a plusz 4-5 nap alatt nem jön-e meg a menzesz. Ilyenkor ne csináljunk semmit, hagyjuk abba a gyógyszert. Ezután az eltolt napok után következik a 7 nap szünet, amikor megjön a vérzés és persze ezeken a napokon is lesz fogamzásgátló hatás. A 7 nap szünet után a 8. napon újra elővesszük a megkezdett levelünket, és most már nem a végéről, hanem az elejéről kezdjük el szedni, ahogy elő van írva. Ez a ciklus azonban rövidebb lesz annyi nappal, ahánnyal az előző ciklus hosszabb volt. Utána ismét 7 nap szünet és a 8. napon már egy új nem megkezdett levelet kell elkezdeni szedni. Amennyiben így tesz, akkor egész idő alatt lesz fogamzásgátló hatás és a harmadik levélnél már helyreáll a normál ciklus.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. május 23., 11:39; Megválaszolva: 2011. május 24., 11:51

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...