• Májfolt a fogamzásgától miatt?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Már több mint fél éve szedtem a Volina nevű fogamzásgátló tablettát, mikor észrevettem az arcomon a felső ajkam felett barna foltokat. Édesanyám azt mondta ezek májfoltok. Az interneten utánanéztem mi okozhatja, és ott írtak a fogamzásgátló tablettákról is. El is mentem a nőgyógyászomhoz, aki azt mondta hogy előfordulhat bizony attól, ha túl sok az ösztrogén a májnak...de azt is mondta hogy öröklött tényező is lehet. A családomban nem jellemző a májfolt, nekem sem volt még soha sem ilyen bőrporblémám. Az orvosom felírt egy alacsonyabb hormontartalmú fogamzásgátlót. Azt mondta legalább 3 hónap kell mire látható lesz hogy elmúlik -e a májfoltom vagy sem. De nem volt számomra biztos amit mondott, hogy tényleg a fogamzásgátlótól jött-e ki vagy sem! A fő kérdésem az lenne, hogy mennyi esély van rá, ha attól volt hogy el is múlik? Mennyi idő után múlik el? Mivel tudnám meggyorsítani a folyamatot? Segítségüket előre is köszönöm!

        Dr. Herman Tünde válasza a fogamzásgátló, májfolt témában

        Kedves Kérdező! A fg. tabletta szedése miatt kialakulhat májfolt. Sajnos ezzel kapcsolatban az a tapasztalat, hogy ha egyszer kialakult nehezen múlik el teljesen, főleg nyáron az erős fényhatás miatt. A fg. tabletta elhagyása és magas faktorszámú fényvédő használata halványíthatja a májfoltot.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Herman Tünde
        Szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Herman Tünde

        Kérdés: 2011. május 15., 21:32; Megválaszolva: 2011. május 18., 09:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...