• Rendszertelen menstruációra jó megoldás a fogamzásgátló tabletta?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor Úr/Nő! 18 éves vagyok, kb 2 éve jött meg először. Az első ciklusomtól kezdve rendszertelen volt a vérzésem, volt, hogy 2 hétre, máskor 40 napra jött meg. Általában 2 hétig is eltartott, de volt olyan is, hogy 1 hónapig folyamatosan véreztem. A mennyisége sosem, vagy nagyon ritkán volt sok, 1 betét egy napra elég volt, inkább higiéniai okból cseréltem. Ritkán jelentkeztek görcsök is, ez inkább akkor volt jellemző, mikor több volt a vérzés. Néhány hónapja ezt megelégeltem, elmentem nőgyógyászhoz. Vérvizsgálat után kiderült, hogy az FSH és LH szintem el van csúszva. Belara nevű fogamzásgátlót írt fel az orvosom, amiből az első levél 1 hete fogyott el. A menstruációm most normálisnak mondható, második és harmadik napon sok vérzés volt, majd folyamatosan csökkent és a 7. napra elmúlt. Az első napokban görcsöltem is. De sok helyen olvastam, hogy nem tanácsos a hormonproblémát fogamzásgátlóval kezelni, mert csak elfedi a problémát és utána csak rosszabb lesz. Ön szerint ez megfelelő gyógymód a problémára vagy mást ajánlana? Ez a fogamzásgátló a megfelelő számomra? (Mellékhatások nem jelentkeztek) A nőgyógyászom azért is döntött emellett a gyógyszer mellett, mert pattanásos bőrre is jó, és nekem közepesen pattanásos bőröm van. Mennyi idő múlva tapasztalhatom, hogy szebb lesz a bőröm tőle? Előre is köszönöm válaszát!

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Hölgyem! Jól döntött a nőgyógyásza, ne aggódjon. a fogamzásgátló hatása visszafordítható, a szedés abbahagyása után nem lesz gond. A pattanásokra gyakorolt hatás néhány hónap után érezhető.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. május 12., 16:01; Megválaszolva: 2011. május 14., 11:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...