• Köztes vérzés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/ úr! 30 éves kétgyerekes anyuka vagyok. A nagyobbik 4 éves a kicsi 7 hónapos. 18 éves korom óta szedek fogamzásgátló tablettát. Nekem nagyon bevált a védekezés terén. Gyakorlatilag a terhességeket leszámítva folyamatosan szedtem őket. Eddig semmilyen problémám nem is volt vele. A második szülés után 2 hónappal kezdtem el szedni ismét a Yadine tablettát (már az első gyerekem előtt is ezt szedtem), vagyis kb. 5 hónapja szedem. 2 hónapja voltam éves szűrővizsgálaton, ahol orvosom mindent rendben talált (uh-val is vizsgált, mivel egy hasi uh-n cisztákra utaló jelek mutatkoztak a petefészkeimben, amit orvosom a hüvelyi uh során tüszőknek állapított meg, de ez a "jelenség" kislány korom óta fennáll). Azóta az elmúlt ciklusban és a mostaniban is félidőben közetes vérzésem van. Mitől lehet ez? Eddig sosem volt és nem most kezdem szedni a gyógyszert. Mindig mindegyiket beveszem, persze nem órára pontosan, de kb 24 óránként, tehát nem "össze-vissza". Megváltozott esetleg a hormonháztartásom és már nem elég a Yadine? Mikor menjek orvoshoz? Szoktak esetleg 2-3 ciklust megvárni, vagy ez már túl van a türelmi időn. Segítségét köszönöm

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Kérdező! Elképzelhető, hogy ez a hormonszint szervezetének alacsony, vagy volt valami, ami gyengítette a tabletta hatását. Mivel már két ciklusban ismétlődött, ne várjon tovább, keresse fel nőgyógyászát.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. május 03., 12:23; Megválaszolva: 2011. május 04., 11:48

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...