• Yasminelle fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Kb. 2 éve Yasminelle fogamzásgátló tablettát szedek. Eddig nem volt vele problémám. Múlt héten, a 18.szem bevételétől elkezdtem vérezni. Először csak enyhébb barnás folyásom volt, azután menstruációnak is betudható vérzés. Időben bevettem a tablettákat, egyéb gyógyszert nem szedtem. Előfordult az utolsó héten, h 1-1 szem szűztea kapszulát bevettem az emésztésem miatt (fogamzásgátlót reggel 7-kor, kapszulát este 9-10körül). Hasmenésem egyetlen napon volt a délutáni órákban. Már a tablettamentes 7nap 4.napjánál tartok és menstruálok, de kevesebb a vérzés mennyisége. Sokat idegeskedem mostanában és olykor enni sem tudok rendesen, fogytam is. Előfordulhat-e, h a kapszula befolyásolta a gyógyszert és teherbe estem, vagy valami más problémáról lehet szó? Nagyon nyugtalan vagyok, és jelen pillanatban orvoshoz a menstruáció miatt nem tudok elmenni, és tesztet sem tudok csinálni. Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Kérdező! Tesztet tud csinálni, a patikában vény nélkül megkapható, a vérzés nem befolyásolja az eredményt. A pecsételést a stressz és a szűztea kapszula is okozhatja. Ez utóbbit nem javaslom, ha így is vérzik a következő hónapban, akkor forduljon orvoshoz!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. április 14., 17:00; Megválaszolva: 2011. április 15., 14:52

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...