• Terhes lehetek-e?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor úr/ Doktor nő! 17 éves vagyok, van egy párom, akivel pénteken, április 8.án este lefeküdtünk. A menstruációm március 31.én jött meg és olyan április 4-5 körül múlt el. Sajnos felelőtlen voltam, 2szer szeretkeztünk, egymás után és hát óvszer nélkül... mert a barátom valamiért nem bírja az óvszert... egyszerűen iszonya van tőle... nem megy neki azzal a szex. Így, engedtem neki, tudom nagy butaság volt, mert nem szedek fogamzásgátlót, most egy életre megtanultam! Az első szeretkezés után nem fürdött le, csak megtörölte magát... majd a második szeretkezés után bevillant, hogy ilyenkor maradhat a péniszén sperma, amit bevihetett másodszorra... Nagyon megijedtem, egyik barátnőm anyukája segített, adott egy escapelle tablettát. A barátommal este fél 9től fél 11ig voltunk együtt, a tablettát pedig másnap vettem be fél3kor. Nem volt émelygésem, nem hánytam, nem ment a hasam sem, csak fáradt voltam, sokat aludtam. A hasam sem fájt, se a fejem. Olvastam fórumokon, hogy ennek az a lényege ugye, hogy meghozza a mensest. Nekem nem volt pecsételő vérzésem, se semmi tünet amit írt a betegtájékoztató, csak a fáradtság. Ma van 10.e tegnap vettem be a tablettát, tegnapelőtt volt a butaság amit elkövettem. Nagyon aggódom, nem szeretnék terhes lenni. A kérdéseim önhöz: Lehet, hogy terhes vagyok? Ha nemrég múlt el a mensesem, akkor meghozhatja-e hamarabb a tabletta, pár napon belül, ahogy azt a fórumon írták. ("6-7 napon belül meg kell hoznia a mensest")? Az gond, hogy nem volt semmi tünet, csak a fáradtság, de az lehet azért volt, mert egész nap rohangáltam ide-oda? Csináljak terhestesztet? (ha igen, mikor tehetem ezt?) Rettenetesen félek, soha nem fordult elő még velem ilyen, csalódtam magamban, nem akarom, hogy a szüleim is csalódjanak bennem. :( A válaszát előre is hálásan köszönöm!

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Fiatal Lány! Nagy valószínűséggel nem lesz gond, nem tapasztal minden nő vérzést esemény utáni tabletta bevétele után. Aktus után 10-14 nap múlva csinálj egy terhes tesztet, például javaslom a Detego márkájút, az nagyon érzékeny, így megnyugodhatsz. Máskor ne hagyd magad ilyen módon befolyásolni, illetve valamilyen megbízható védekezési módszert találjatok ki, pl. óvszert (nehezen hiszem el, hogy valaki nem képes óvszerrel nemi aktust létesíteni) vagy a tablettát.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. április 10., 12:57; Megválaszolva: 2011. április 11., 10:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...