• Fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő Körülbelül egy éve szedem a Lindinette20 nevű fogamzásgátlót. A párommal így védekezünk, valamin megszakítással is minden esetben. A problémám az, hogy az elmúlt hétvégén, szombaton kellett volna elkezdődni a menstruációmnak, azonban csak vasárnap kezdődött meg, tartott egy napig, és hétfő óta nem jelentkeznek még tünetei sem, néha kicsit rózsaszínes a hüvelyváladékom, de semmi több. Nem egész egy napig tartott a menstruációm és azóta semmi. A tablettát a ciklus közepén elfelejtettem 2 egymás követő napon bevenni, majd a betegtájékoztatót elolvasva pótoltam ezt, mivel azt írta, hogy mindenképpen pótolni kell akkor is, ha ez egy nap több tabletta beszedésével jár. Ebben az időszakban pont nem voltunk együtt a párommal, mert Ausztriában élünk, és ő akkor odahaza tartózkodott Magyarországon, így a terhességet kizártam, illetve terhességi teszt is negatív eredményt mutatott (biztos ami biztos alapon vettem egyet és megcsináltam). Mivel volt menstruációs vérzésem, csak nagyon rövid, nem aggódom annyira, viszont meg szeretném kérdezni, okozhatják-e ezt a zavart a későn bevett tabletták? Jelenleg az egy hetes szünet utolsó napjánál tartok, (3 hétig kell szedni a tablettát, 1 hétig nem ezt követően), így szeretném azt is megkérdezni, hogy Ön szerint holnap folytassam-e a szedését? Köszönettel: Mihók Alexandra

        Dr. Herman Tünde válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Kérdező! Még csináljon egy terhességi tesztet, reggeli vizeletből, ha az negatív nyugodtan elkezdheti szedni a következő levéllel!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Herman Tünde
        Szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Herman Tünde

        Kérdés: 2011. március 23., 13:54; Megválaszolva: 2011. március 25., 09:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...