• Fogamzásgátló - mellfájdalom

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Vérzésproblémák miatt majdnem két hónapja elkezdtem szedni a Femoden nevű fogamzásgátlót nőgyógyászom javaslatára. (Megcsináltattam a Leiden mutációs tesztet, negatív, és voltam szakorvosnál is, mert többet akartam megtudni a trombóziskockázatról, mivel 43 éves vagyok.) Én még soha eddig nem szedtem fogamzásgátlót, és bár felkészítettek rá, hogy lehet mellékhatás mellfeszülés, erre azért nem készültem fel. Szinte azonnal, életem második-harmadik tablettája után elkezdtek fájni a melleim. Mindkét oldalt és mindenhol körben. Azt nem mondom, hogy kibírhatatlan, mert mindent ki lehet bírni, de nagyon kényelmetlen, kellemetlen, lefekvéskor sem túl jó érzés. A fájddalom folyamatos, nem csak a menstruáció előtt érzem, viszont mikor megjön, akkor csökken. Tudom, hogy ez lehet mellékhatás, azt is mondták nekem, csak az elején tapasztalom ezt, majd elmúlik, de kérdésem, természetes ez ilyenkor, hogy még majd' két hónap után is érzem ennyire? Visszamegyek természetesen an orvosomhoz is, de ő azt mondta, akkor vár, ha letelt a három hónap. Én viszont kicsit elkezdtem izgulni a fájdalom miatt, hogy ez valóban normális-e?! Köszönöm válaszát: A.

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves A.! Előfordul, főleg az első hónapokban. Ha a harmadik hónapban is ilyen markánsan jelentkezik a probléma, váltsanak készítményt.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. március 17., 21:44; Megválaszolva: 2011. március 18., 10:45

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...