• Félek

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Jó napot kívánok! A problémám a következő lenne: szóval, szedek fogamzásgátlót, már lassan 3 éve. most, március harmadikán a hat napos gyógyszerszünet leteltével, folytattam a szedését, a nyolcadik napon, és, nem tudom biztosan, de lehet, hogy hasmenésem volt. bután adja ki magát, de tényleg nem vagyok benne biztos, és miután akkor sem voltam, így nem mertem még egy tablettát bevenni (kb. 15 perc telt el a napi tabletta bevételét követően). Elképzelhető, hogy a következő napon is volt hasmenésem, szintén a bevétel után (kb. 1 órával), de tényleg nem tudom. nos, a lényeg, hogy szeretkeztünk a párommal a hét szombatján, de megszakítással (kb. 20 másodperccel szakítottuk meg a magömlés előtt), és nem tudom, hogy aggódjak e, miután lehetséges, hogy a tabletta nem szívódott fel. 18 éves vagyok, és nem szeretnék még szülő lenni, de a másik variációt sem preferálnám. Nagyon aggódok emiatt. (Kicsit köhögök, és hólyagos a garatomnál a torkom.) Kérem segítsen a válaszával, nem bánnám, ha olyan bő lenne a leírás, mint, ahogy én leírtam a gondom. :) Köszönettel: H. Fanni

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Fanni! Ha te se tudod, hogy volt-e hasmenésed, akkor én főleg nem tudom innen megítélni, hogy felszívódott-e a gyógyszer. Egyszeri híg széklet még nem számít hasmenésnek. Máskor, ha ilyen bizonytalan vagy, használj 7 napig óvszert, és ne megszakítást, mert az egyáltalán nem biztonságos. Ha jól értem, akkor 11-én és 12-én történt a hasmenés szerű dolog, ez esetben már csak annyit tehetsz, hogy várod, hogy megjön-e a vérzésed.Nagy valószínűséggel minden rendben lesz, mert a második tablettás hét a legbiztonságosabb a kimaradt tabletták szempontjából. Máskor ha baj van, alaposan olvasd el a betegtájékoztatót, vagy hamarabb kérdezz rá a teendőkre.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. március 14., 22:15; Megválaszolva: 2011. március 16., 10:32

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...