• Elfelejtett fogamzásgátló tabletta

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! Január 23-án a menstruációm első napján elkezdtem 3 hónapos szünet után újra szedni a Belara fogamzásgátlót. (Ezt a gyógyszert amúgy másfél évig szedtem folyamatosan). A 14. tablettát (ez szombatra esett, február 5.) sajnos elfelejtettem bevenni, így azt másnap pótoltam az aznapival együtt. Így maradt a levélben (hétfőtől-szombatig) 6 darab tabletta. Vasárnap barnás folyásom volt ami kb. 5 napig tartott. A betegtájékoztatóban azt írták, hogy "ha ezalatt a 7 nap alatt fogy el a gyógyszer akkor azonnal vegye elő a köv. Belara csomagot és abból folytassa megszakítás nélkül". A levél most szombaton elfogyott de nem folytattam egy új levéllel. Jelen pillanatban a 7 napos szünetben vagyok. Mit javasol, a 7 napos szünet lejárta után kezdjem el újra a következő levelet? Ez az öt napos barnás vérzés attól volt, hogy elfelejtettem bevenni a gyógyszert? A másik kérdésem az lenne, hogy azon a napon mikor elfelejtettem bevenni a gyógyszert (szedés 14. napja) reggel a barátommal szeretkeztem. Van rá esély, hogy teherbe essek? Válaszát előre is nagyon köszönöm!

        Dr. Herman Tünde válasza a fogamzásgátló témában

        Kezdje el szedni hét nap szünet után a fg. tablettát, a barnás pecsételés azért volt, mert elfelejtette bevenni a tablettát. Ha megjött azóta a vérzés, nagy valószínűséggel nem lesz terhesség, főleg ha előtte rendben szedte a tablettát. Ha máskor elfelejti bevenni a tablettát, más formában is védekezni kell, pl. óvszerrel.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Herman Tünde
        Szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Herman Tünde

        Kérdés: 2011. február 14., 21:04; Megválaszolva: 2011. február 16., 11:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...