• Fogamzásgátló tabletta kiürülése

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Tavaly május óta kezdtem el szedni fogamzásgátló tablettát. Méhnyakrák szűrés alkalmával kértem tanácsot a nőgyógyászomtól, hogy milyen fogamzásgátló szert használjak. Nem akartam hormontartalmút, de meggyőzött hogy több szempontból biztonságosabb. Először Samba nevű tablettát kaptam, majd azt megszűnt és Lindynette(75 mikrogramm/20mikrogramm) nevű tablettát kaptam.Idén március elején műtéten kell átesnem. Nem szeretném ha ez problémát okozna. Egyrészt feleslegesnek tartom kórházban töltött napjaimban szedni, már ha lehetne, másfelől édesanyám sem tudja, mert ő ellenezte, hogy tablettát szedjek. E hónap 4-én kellene elkezdenem az új levél szedését. A kérdésem az lenne hogy ha most abbahagyom a szedést, teljesen kiürül a szervezetemből a hatóanyag 1 hónap alatt? Mennyi idő alatt távozik nyomtalanul a ,,gyógyszer" a szervezetemből? Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel: era

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Era! Milyen műtétre készül? Ha a mostani csomag után nem kezdi újra, akkor már rég ki is ürült, nem kell aggódnia, nem is fognak ezzel kapcsolatban semmilyen vizsgálatot végezni. De nem értem, hogy miért akarja abbahagyni.Jobb lenne, ha bővebben írna erről.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. február 01., 22:31; Megválaszolva: 2011. február 02., 13:36

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktorno/ Doktor ur! Omission fogamzasagatlot szedek a 3. Het 3 napjanal jarok es rozsaszines barnas folyas jelentkett nalam a menzesz esedekessege elott 4 nappal. Elozo honap 3. Heten elfeljetettem bevenni egy tablettat egyutt voltam a parommal...
        Jó napot kívánok! Egy 18 éves lány vagyok és most kezdtem el szedni a Minerva fogamzasgatlót és a barátommal már nem vedekeztunk !Nagy esélyem van, hogy nem kívánt terhessegem legyen ? Elso menstruacios napomon kezdtem el szedni a gyogyszert es...
        Jó reggelt! Április 27 óta szedek fogamzásgátlót, Roxanelle-t. Júniusban elakartam tolni a menstruációm két nappal, ezért két rózsaszín tablettával többet vettem be,amit az utolsó levél végéről vettem ki. Majd a placebo-kat. Viszont...
        Tisztelt Doktor úr/ nő! 2 napja együtt voltam a párommal és csak később vettük észre hogy az akkor használt óvszer szavatossága 2 éve lejárt. Nem látszott az óvszeren hogy kiszakadt volna vagy eresztene, de mégis aggódom. Lehetek így...
        Jó Napot! 2,5 évig szedtem a gyógyszert baratnőm javaslatára egy hónap szünetet tartottam viszont folytatni szeretném a gyógyszer szedését ,barátommal védekeztünk az egy hónapban de nem szeretnék teherbe esni ezért mindenféleképpen...
        Jó napot! A nuvaringgel kapcsolatban szeretnék érdeklődni.3 hónapig használtam dienille-t de szerettem volna egyszerűbb módszert alkalmazni és az orvosom a nuvaringet ajánlotta. Attól tartok hogy ez nagyobb eséllyel növelli a trombózis...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! 17 éves lány vagyok és a párommal nem túl rendszeres (hetente-kéthetente) nemi életet élünk. Jelenleg gumióvszerrel védekezünk, de szeretnék áttérni pharmatex termékre. Ahogy néztem ebből van hüvelykapszula,...
        3 hónapja vettem be egy escapelle esemény utáni tablettát. Most újra baj történt és vettem be egy ugyanolyat. Kérdésem, hogy ugyanúgy hatni fog-e? Köszönöm a választ.
        Kedves Doktor Nő/ÚR! Múlt hét keddtől meg volt a havi vérzésem, és most pénteken kellett volna elkezdenem egy teljesen új levél tablettát. Ez sajnálatos módon elmaradt, viszont a párommal közben voltunk együtt. Ma reggel el is kezdtem kicsit...
        Tisztelt Dr. Úr/Nő! Kérdésem az lenne hogy milyen készítményt ajánl egy rosszul bekövetkezett esemény után az aktus ma történt, illetve előreszámítva a menzeszem holnap jönne meg és ilyenkor is lehet e bármely készítményt haszálni?...