• Fogamzásgátló tabletta

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Előre is köszönöm válaszát. A kérdésem az lenne hogy konkréten milyen fogamzásgátló tabletta után nézzek. Az előző nőgyógyászom egy nagyon precíz kedves ember volt aki segített a választásban azóta nyugdíjba ment és az uj orvossal nem vagyok 100%-an megelégedve. A munkáját jól végzi ezért nem szeretném otthagyni a rendelőt mert a legelső 2 nőgyógyásznál aki a közteti rendelőben dolgozott hát alaposan megfontoltam hogy egyátalán eljárjek e vizsgálatokra és fel ne jelentsem őket gondatlan munkavégzés miatt. Egy nem dohányzó 174 centis 60 kilos egészséges nő vagyok nem volt komolyabb betegségem nem vagyok érzékeny semmire de az arcbőröm eléggé hajlamos a pattanásokra azzal még mindíg küzdök. Először Lindinette-t irt fel az első orvos amit orvosváltás után a nőgyógyász azonnal lecserélt hogy nekem ezt nem kellene szedni az arcom miatt is írta fel a Diane-t amit szedtem ameddig lehetett és utánna az uj orvos írta fel aYadine nevű gyógyszert úgy éreztem az első hónapban mintha fájna a lábam lehet ettől volt lehet a munkától a lényeg hogy lecseréltük a Triregol nevű tablettára, de a 3. csomag azaz 9 hónap alatt ujra viszatértek a bőrproblémáim amik szinte teljesen elmúltak amíg a dianet szedtem illetve a Triregol szedése alatt egyhe szőrösödés kezdődött el az arcomon ami nagyon nem jó. Most épp egy hónapja hagytam abba a tablettaszedést mert egy kicsit hagyom tisztulni a dolgokat. A menstruációm szinte a kezdetektől napra pontos mult honapban azonban egy fogászati probléma miatt bekerültem a korházba akkor hamarabb de a tablettta kihagyása után is pontosan kezdődött el minden az első tiszta hónapban. A párommal kiegyensúlyozott monogám kapcsolatban élünk ezért döntötünk egy idő eltelte után tabletta mellett ez a legkényelmesebb megoldás nekünk. A Yadine váltáskor az orvos nem nagyon tájékoztatott vagyis nem ugy beszéltük meg a gyógyszerválasztást mint az előző orvossal. Felsorolt pár gyógyszert és mondta válaszak azt mondtam ha lehet ne legyen horribilis a drága de megfizetem azt ami kell nekem az egészségem és az hogy a gyógyszerek ne tegyenek bennem kárt fontosabb az anyagiaknál. Szeretnék tanácsot kérni hogy pontosan milyen márkájú gyógyszerek közül válaszak amiktől nem leszek szőrös de meg is védenek. Alapvetően meg vagyok elégedve az orvossal de korántsem olyan körültekintő amilyen az előző volt én meg nem vagyok gyógyszerész így nem tudok csak úgy válogatni közülük kérem adjon tanácsot mit tehetek. Nem szeretnék öszevisza szedegetni mindent mert nem hiszem el hogy ezeknek így nem lesz valami mellékhatása.

        Dr. Herman Tünde válasza a fogamzásgátló témában

        Ez a sokféle gyógyszerszedés biztosan nem megfelelő. A Diane magas hormontartalmú gyógyszeres és megoldja a bőrproblémákat, huzamosabb szedése nem feltétlenül jó, térjen vissza a Lindynette tablettára.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Herman Tünde
        Szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Herman Tünde

        Kérdés: 2011. január 12., 22:58; Megválaszolva: 2011. január 17., 08:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...