• Fogamzásgátlás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Csősz doktor úr! Azzal, hogy védekezni kell tisztában vagyok. Éppen ezért kerestem meg egy orvost a kérdéseimmel. Betegségem nincs, csak öröklött hajlamom van a trombózisra. Úgy tudom, hogy minden olyan fogamzásgátló módszer, mely hormont vagy hormonokat tartalmaz növeli a trombózis kockázatát, ezért gondoltam, hogy hormonmentes fogamzásgátlást kellene alkalmaznom. Ha spermicidek nem elég biztonságosak, mit javasol? Válaszát előre is köszönöm! Korábbi levelezésünk: Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Két gyermekem van, a 2. terhességem alatt kiderült, hogy dupla örökletes hajlamom van a trombózisra, tehát édesanyámtól és édesapámtól is örököltem a trombózisra való hajlamot. Ezek után úgy tudom, hogy nem szedhetek hormonális fogamzásgátló tablettát. A hormonmentes spiráltó félek, mert azt írják róla sok helyen, hogy erősíti a fájdalmakat is és a vérzést is, ezek nálam már így is elég erősek (van hogy 10 napig is tart a mensesem, és az első két napban feküdnöm kell, mert annyira görcsöl a hasam). A nőgyógyászom ajánlotta a hormonos spirált, de az ára nagyon magas. A hüvelyi spermicid szerekről lenne kérdésem. Van-e olyan mosakodó szer amit lehet mellettük alkalmazni? Felborítják-e a hüvely flóráját az ilyen szerek? Ha igen, akkor hogyan lehet visszaállítani ezt? A termékeny időszakban kell-e ezt a módszert kiegészíteni, mondjuk óvszerrel? Valamint ha menstruáció alatt szottyan kedvünk... akkor maradjunk az óvszernél? Válaszát előre is köszönöm! Válasza: Kedves hölgyem: Az adatokból nem tudom megmondani, hogy mi a pontos betegsége, de védekezni kell. A spermicid anyagok nem tuti biztosak. Használja az injektiót melynek a hatása olyan mint a hormonális spirálé de sokkal olcsóbb.!!! T: Dr Csősz

        Dr. Csősz György válasza a fogamzásgátló témában

        Ismét azt mondom, hogy az injectiót javaslom mert annak használata növeli meg a legkevésbé a thrombosis kockázatát. A spermicid szerek nem biztonságosak ezért nem ajánlom, függetlenül a thrombosis hajlamától.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csősz György
        nőgyógyász

        Dr. Csősz György

        Kérdés: 2010. december 14., 23:21; Megválaszolva: 2010. december 22., 10:15

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...