• Sürgősségi fogamzásgátlás szükséges?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! 33 éves vagyok, 7 éve szedek Gracialt (22 db-os - 7+15 db-os- kiszereléssel). A gyógyszert a megszokott módon folyamatosan szedtem, de a 14. napi (nov. 1-jei) tablettát sajnálatos módon elfelejtettem bevenni (mindig este szoktam), és ezt csak tegnap (nov. 2.) este, épp’ közösülés után 1 órával vettem észre, amikor a 15. napi (3. heti 1. tabletta, nov. 2-ai) tablettát akartam bevenni. (Azt megelőzően okt. 29-én este került sor közösülésre.) A gyógyszer betegtájékoztatója csak az 1. héten kimaradt gyógyszerbevétel esetén jelezte, hogy mielőbb orvoshoz kell fordulni az esetleges teherbe esés miatt, amennyiben a kimaradt gyógyszer előtti 7 napban közösülésre került sor. A betegtájékoztató a gyógyszerfogyasztás második és a harmadik hetén bekövetkező gyógyszerkimaradás esetére eltérő teendőket javasolt. Sajnos az én feledékenységem épp’ a második hét utolsó napján történt, a harmadik heti fordulóban, így nem tudom, hogy azon kívül, hogy tegnap este mindkét napi (a tegnapelőtti kimaradt és a tegnapi esedékes) tabletta együttes bevételén kívül van-e még egyéb teendőm a teherbe esés lehetőségét csökkentendő. (pl. az elkövetkező napokban szükség esetén barrier típusú kiegészítő fogamzásgátlást (óvszer) is alkalmazzunk; forduljak-e mielőbb nőgyógyászhoz (aki esetleg egyéb készítményt - nagy dózisú fogamzásgátló anyagot - adna a teherbe esés lehetőségének csökkentésére, vagy a nőgyógyásznál való megjelenés azért lényeges, hogy ha mégis teherbe esnék, mielőbb kiderüljön, s így a Gracial szedését mielőbb abbahagynám?). Nem tudom, hogy a maradék 7 napi gyógyszer bevételét követően tartsam-e be a szokásos 6 napos gyógyszerszünetet, vagy kezdjem azonnal szedni a következő havi adagot? (előbbit a betegtájékoztató akkor javasolja, ha a 2. héten maradt ki gyógyszer, utóbbit pedig alternatívaként akkor javasolja, ha a 3. héten maradt ki gyógyszer.) Mielőbbi válaszát nagyon köszönöm, izgulok, mert most nem nagyon férne az életünkbe egy gyermekvállalás, de ha mégis úgy alakulna, a magzatnak nem akarnék ártani a további Gracialfogyasztással, vagy egyébbel. Tisztelettel: Edina

        Dr. Boros Miklós válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Kérdező!Szedje tovább szabályosan a tablettát.Rendszeres szedés esetén nem várható egy szem kimaradása esetén peteérés.Megnyugtatásul egy terhességi tesztet tegyen fel.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        szülész-nőgyógyász

        Dr. Boros Miklós

        Kérdés: 2010. november 03., 12:54; Megválaszolva: 2010. november 10., 07:01

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...