• Sürgősségi fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözlöm! Az előzmények nem is fontosak. Én csak azt szeretném megtudni,hogy tényleg NEM befolyásolja az esemény utáni tabletta a fogamzásgátló védő hatását?? ezt a levelet írta barátnőm egy másik oldalon,ahol válaszoltak is! kérem erősítse meg az orvos válaszát,ha ez igaz! Köszönöm! a levél: 2010-08-04 17:53:28 Üdvözlöm! Lindynette 20-at szedek 07.13-tól. Az első levél elfogyott. most tartom az első 7 napos szünetet,annak is a 2. napján vagyok. Azt hallottam hogy fogamzásgátló szedése mellett tilos esemény utáni tabletátt szedni. Miután elkezdtem szedni a tablettát a 8. napon védekezés nélkül szeretkeztünk a barátommal,de nem ment el bennem.Nem voltunk biztosak a védelemben,és mivel az előváladékban is lehet sperma,vettünk egy esemény utáni tablettát. Ezt befolyásolja a fogamzásgátló hatását? A kérdésem még az lenne,hogy már védve vagyok? (a menstruációm első napján kezdtem el szedni és annak már 23 napja) tegnap lefeküdtünk védekezés nélkül,bennem ment el. Kicsit rosszúl is vagyok ma.mitől lehet ez? Kell aggódnom vagy csak a közelgő menstruációm jele lehet? Válaszát előre is köszönöm! Kedves Levélíró! A 8. napon is védett voltál már és igazság szerint emiatt nem kellett volna bevenned az esemény utáni tablettát. A védő hatást nem befolyásolja a sürgősségi készítmény. Az esemény utáni tablettának lehetnek mellékhatásai, előfordulhat, hogy emiatt érzed magad rosszul, de a megvonásos vérzés előjele is lehet. Azóta minden bizonnyal megjött a vérzés, ez esetben tényleg nyugodj meg.

        Dr. Herman Tünde válasza a fogamzásgátló témában

        A fogamzásgátló tabletta védő hatását nem befolyásolja az esemény utáni tabletta, de ha valaki már tartósan szed fg. tablettát, nem kell esemény utánit bevenni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Herman Tünde
        Szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Herman Tünde

        Kérdés: 2010. augusztus 13., 14:15; Megválaszolva: 2010. augusztus 17., 21:10

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...