• Fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Augusztus 18-án kezdtem el szedni a Lyndinette 20 fogamzásgátlót (ekkor kezdődött a mensesem is). A mensesem 7 napig tartott, ami általában 5 napig szokott. Ezután néha barnás vérzésem volt, majd 1 napig abbamaradt, ezután újra kezdődött. Már ez a 3.hét, hogy vérezgetek. Olvastam a betegtájékoztatót, hogy 3 hónapig normális lehet a pecsételő, vagy az áttöréses vérzés. Azonban ezt a tablettát 2 évvel ezelőtt is használtam 1 évig, és akkor semmi problémám nem volt az elején, sem miután abbahagytam a szedését. Akkor azonban megvártam a 3 levél elszedését, most azonban a 8. napon együtt voltam a barátommal (azóta szinte rendszeresen). Nem tudom, hogy ez befolyásolhat-e valamit. Ha jól tudom 7 nap után teljesen védve vagyok. Még akkor is fennáll ez a védettség, ha a tablettákat nem azonos időpontban szedem be pl.: 2-3 órás késéssel? Aggódom, hogy terhes lehetek. Mikor forduljak orvoshoz? Köszönöm a választ! Viki

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Viki! A fogamzásgátló elkezdéskor (vagy újrakezdésekor) 3hónapig lehet pecsételő vérzés, ez nem kóros, így is hat a gyógyszer, de ha 3 hónap után is előfordul, akkor kell orvoshoz fordulnia. Ha a menses első napján kezdte, akkor már onnantól védve van. Ha 2-3 óra különbséggel veszi be a tablettát, védve van, de erre ne szokjon rá, legyen azonos az időpont.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2010. augusztus 03., 00:52; Megválaszolva: 2010. augusztus 03., 12:03

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...