• Menstruáció

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Remélem itt segítségre találok, mert mint sokan mások, én sem szeretek orvoshoz járni. Tisztában vagyok vele, hogy ha nem múlnak a tünetek és itt is azt a megerősítést kapom, hogy orvoshoz kell fordulni, természetesen megfogadom a tanácsukat! Idén márciusban kezdtem el fogamzásgátlót szedni, már négy éve van barátom, de mostanra éreztem annyira érettnek a kapcsolatunkat, hogy megtegyem ezt a lépést. Az első két alkalommal minden rendben volt, a nyolc napos gyógyszerszünet első napján jött meg és négy-öt napig tartott. Viszont a legutóbbi kettő egy napot késik és nem vérzek, hanem pecsételget, érdekes állagú és sokkal inkább barnás színű. Megijedtem egy picit és szimpatikusnak tűnt az oldal, gondoltam szerzek egy kis plusz információt mielőtt az amúgy imádni való nőgyógyászomhoz rohannék. Nagyon megköszönném a segítségüket és várom mihamarabbi válaszukat.

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Hölgyem! Milyen típusú fogamzásgátlót szed? Azért kérdezem, mert 7 napos szünet szokott lenni 2 csomag között, így van biztosítva a védőhatás, ha megnyúlik a szünet, már nincs. Egyébként az, ha a gyógyszermentes időszakban nem azonnal jön meg, hanem később, és a vérzés mennyisége kevesebb, nem jelent problémát, ha minden szemet bevett, és nem volt, ami a gyógyszer hatását csökkentse. Az egyik előnye is a tablettának, hogy a vérzés kevesebb lesz. Olvassa el figyelmesen a betegtájékoztatót a szünetet illetően.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2010. július 29., 14:00; Megválaszolva: 2010. augusztus 01., 16:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...