• Ciklus eltolás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Cím! A Lindynette 20 nevű fogamzásgátlót szedem több mint 2 éve. A menstruációm csütörtöki napon szokott megjönni, és az lenne a kérdésem, ha a menstruációt előbbre akarom hozni, mondjuk hogy hétfőn jöjjön meg, akkor a gyógyszerszünetet le lehet rövidíteni, ugye? Nekem a gyógyszerszünet 5. napján szokott megjönni, tehát szombatig szedem, és csütörtökön jön meg. Ilynekor mi a teendő? És a ciklus megváltoztatásától függetlenül véd a gyógyszer? Már a következő levél tabletta után beáll az elérni kívánt új ciklusra? A másik kérdésem, ha nyaralás miatt a menstruációt késleltetni akarom, és gyógyszerszünet beiktatása nélkül beszedem a következő levél tablettát, akkor is véd a tabletta folyamatosan, és meg fog jönni rendesen a 2 levél tabletta beszedése után? Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Hölgyem! A menses eltolható úgy, hogy max. 5 tablettával továbbszedi a következő csomagból, majd 7 nap szünet, majd a maradékot végigszedi. Lehet 2 csomagot szünet nélkül is egyfolytában végigszedni, itt számíthat átmeneti kevés pecsételő vérzésre. Amennyiben előrébb akarja hozni a menstruáció eljövetelét, akkor egyszerűen előbb kell abbahagyni a gyógyszer szedését annyi nappal, ahánnyal előrébb akarjuk hozni a menzeszt (itt is maximum 4-5 nappal lehet eltolni a ciklust), majd a 7 nap szünet után a 8-ik napon a következő levelet kezdjük el szedni. Ilyenkor azonban nem kell megőrizni a félbehagyott levelet, hanem egyszerűen ki lehet dobni. Így aztán meg lehet oldani például, hogy ezentúl ne a hétvégén, hanem hétköznap jöjjön meg a vérzés. Természetesen, ha vissza akarunk térni a régi ciklushoz, akkor a félbehagyott levél szemeit is be kell venni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2010. július 28., 15:05; Megválaszolva: 2010. július 30., 11:54

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...