• Fogamzásgátló újrakezdés - sürgős kérdés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Évekig szedtem fogamzásgátlót (az elmúlt pár évben Yadine-t), majd idén márciusban (pont 4 hónapja) abbahagytam. Az abbahagyás után nem állt vissza a menstruációm úgy, mint a korábbi két alkalommal (volt 2x fél év kihagyásom 20 éves korom óta), a 13 éves korom óta szokásos pontosan 4 hét helyett először 4.5, majd kétszer 5 hétre jött meg a menzeszem, A mostani alkalommal pedig 3.5 hét után jött a hasfeszülés és barnás vérzés. A fogamzásgátló abbahagyása után a hajam is elkezdett erősen hullani (ez mostanra szerencsére mérséklődött), a korábban atópiás-száraz bőröm nagyon erősen elkezdett zsírosodni és szinte állandóan van az államon egy-két pattanás (kamaszkoromban összesen nem volt ennyi), ezen felül bájos fekete állszőreim is nőttek. A kérdésem az lenne, hogy szabad-e most újrakezdenem a fogamzásgátlót, vagy ki kell várnom, hogy a ciklusom és úgy általában a szervezetem helyreálljon? Jelenleg nincs barátom, viszont ha újra lesz, nem jöhet szóba óvszeres védekezés (allergiás vagyok az összes általam próbált kondomra), és őszinte leszek: a fenn felsorolt tünetektől is szabadulnék, mihamarabb... Természetesen nem azon az áron, hogy rosszabbat teszek magamnak. Amennyiben a fogamzásgátlást újrakezdhetem, jelent-e problémát ha nem a menstruáció első napján veszem be az első tablettát (ha nem tervez a szervezetem semmi meglepetést, akkor a jelek alapján holnap lesz az első, nem barnásan vérző nap, így valószínűleg az első napi gyógyszerről lemaradok. Előre is köszönöm válaszát.

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Hölgyem! A fogamzásgátló szedését mindig meg kell előzze orvosi vizsgálat, és ha elkezdi szedni, akkor a menses 1-5. napján lehet elkezdeni szedni. A menseszavar nem ellenjavallata a gyógyszer szedésének. Most lesz érdemes elmenni nőgyógyászhoz, hogy a következő ciklusban el lehessen kezdeni a gyógyszert már az első naptól.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2010. július 26., 18:53; Megválaszolva: 2010. július 28., 13:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...