• Fogamzásgátló mellékhatása?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Hello! 21 éves lány vagyok. 3 éve vagyok együtt a barátommal, szexuális kapcsolatom csak vele volt / van, neki is csak velem. Két és fél éve szedek fogamzásgátlót (Yadine) megszakítás nélkül. Rendszeresen járok nőgyógyászati vizsgálatra. Mégis folyamatosan van valami problémám. Gyógyszerekkel kezelik, elmúlik, majd 2 hónap múlva ismét előjön, az vagy valami más. Volt már hüvelyrepedésem, gyulladásom, most pedig harmadjára van véres folyásom, nem jár fájdalommal, de vannak erős alhasi fájdalmaim, csak nem akkor, mikor ez a vérzés jelentkezik. Félek, mert elég erősek ezek a vérzések, tegnap voltam az orvosnál, lekezelte a hüvelyemet, már csillapodott a vérzés, de még mindig jelen van. Attól tartok, hogy újra előjön. Az orvos nem tudja, hogy mitől van, mert nem lát se gyulladást, se felsértést, sem pedig mást. Azon gondolkozom, hogy nem-e a fogamzásgátlótól van, mert a mellékhatásainál ír vérzést. Félek, nehogy meddőséget okozzon! Mit tegyek? Hagyjam abba a gyógyszer szedését, kérjek nagyobb kivizsgálást?

        Dr. Deli Tamás válasza a vérzés témában

        Kedves Kérdező! Nem írta meg, a ciklus melyik szakaszában van a vérzés. Ha a vérzés szervi okát kizárták (pl. ultrahanggal látták, hogy nincsen méhnyálkahártya-polip stb.), lehet, hogy a Yadine mellett jelentkezik áttöréses vérzés. Ez esetben a tabletta lecserélése lehet szükséges pl. többfázisú készítményre, ezt meg kell beszélnie nőgyógyászával.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás

        Kérdés: 2010. június 18., 09:11; Megválaszolva: 2010. június 27., 09:25

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...