• Stodette

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt doktorúr! A kérdésem az lenne, hogy most írattam fel fogamzásgátlót - az orvosom a stodettét írta fel, de azt mondta, hogy a menstruációm 5. napján kezdjem el szedni, mert akkor nem lesz pecsételő vérzésem. A kérdés az lenne, hogy ebben az esetben is hat már az első naptól, amikor bevettem? Vagy így kell hagynom egy kis időt, és csak utána hanyagoljuk az óvszer használatát a barátommal? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy tényleg kihozza a pattanásokat ez a készítmény? Mert az én bőröm már így is problémás. Egy harmadik kérdés pedig,hogy pecsételő vérzés mindenkinél jelentkezik?

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló szedése témában

        Kedves Hölgyem!

        Én jobb szeretem, ha a menses első napján kezdik el a gyógyszer szedését, így 2 hét után már nem kell kiegészítő védekezés. Ha nem a menses első napján kezdi, akkor szerintem várja meg a következő ciklust, míg az óvszert hanyagolják.

        Nem mindenki pecsétel a fogamzásgátló mellett, ha igen, és bírható, akkor nem kell foglalkozni ezzel, hiszen a kellemetlenségen túl más gondot nem okoz.

        A fogamzásgátlókról általánosságban elmondható, hogy a pattanásos bőrön javítanak, ha nem érzi a kedvező hatást, akkor lehet olyan készítményt választani a 3 hónap után, ami erőssebben hat a férfihormonhatás ellen, ilyen lehet a Yasminelle, Yadine, Volina.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2010-05-09 18:57:17; Megválaszolva: 2010. május 09., 18:57

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...