• Nuvaring-Hüvelygyűrű

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözlöm! Hüvelygyűrűt használok, Hétfőn délelőtt 10-kor rakom fel illetve 3 hét után veszem ki. Az lenne a kérdésem, ha tavasszal átállítják az órákat, akkor nekem is egy órával később kell behelyeznem,vagy ugyanúgy 10 órakor  ? Még az lenne a kérdésem,hogy olvastam,hogy az orbáncfű esetleg csökkentheti a hatékonyságát, lehet még olyan gyógynövény vagy bármi más, ami csökkentheti ? Illetve, ugy tudom hogy a hormonális fogamzásgátlók, a peteérést gátolják, ennek ellenére bekövetkezhet a peteérés ? Ha igen akkor a menszes utáni 12-14. napon ? Válaszát előre is köszönöm !

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló, hüvelygyűrű témában

        Kedves Hölgyem!

        Az óraátállítás miatti egy órás csúszás nem jelent semmi, teljesen mindegy, hogy mikor kerül felhelyezésre a gyűrű. Az orbáncfű valóban csökkenti a hatást, és jellegzetesen még az antibiotikumok is, de mindig, ha új gyógyszert, vagy gyógynövényes készítményt kap, kérdezzen utána, olyan sokféle hatóanyag, és gyógynövény van, nem tudok Önnek mindent felsorolni sajnos.

        A peteérés rendszeresen haszált hormontartalmú fogamzásgátló mellett nem lesz, de mivel 100 %-os megoldás egyszerűen nem létezik, így teherbe is lehet esni, persze ennek szinte 0 % az esélye. Ha esetleg valami hiba csúszna a rendszerbe, akkor nem lehet tudni, hogy mikor következik be peteérés, de ez inkább szokott megtörténni, ha valaki össze-vissza szedi a gyógyszert, vagy a hüvelygyűrű esetében késve kerül felhelyezésre vagy egyéb gyógyszer miatt csökken a hatás.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szamosi Szilvia
        rheumatológus szakértőnk

        Dr. Szamosi Szilvia
        Kedves Kérdezőnk!
        Amennyiben elégedett volt a válasszal, kérjük, támogassa a rovat működését egy emelt díjas SMS elküldésével. Az SMS díja bruttó 329 Ft.
        Kérjük, küldje el a WB szót a következő telefonszámra:

        06-90-642-541
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2010-01-28 12:37:09; Megválaszolva: 2010. január 28., 12:37

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Nőgyógyásztól szeretném kérdezni! Tisztelt Doktor Nő/Úr 2014.09.03 án lett beadva a Depo-Provera fogamzásgátló injekció.Azóta nem jött meg a mensesem.Még pecsételő vérzés sem.Előtte a pharmatex nevű gyógyszerrel...
        Kedves Doktor! Fogamzásgátló tablettát (mirabella) szedek immáron fél éve. A legutóbbi levél befejezése előtt 4-5 szemmel elkezdtem barnás folyást észrevenni. Ez már kb egy hete tart, azóta volt élénkebb is. Eddig nem volt baj a...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több éve szedek fogamzásgátlót eddig gond nélkül. Október elején 6.-tól egy hétig antibiotikumot szedtem mandulagyulladás miatt.10-én abba hagytam a gyógyszert és betartottam a 7 napos szünetet. 13.án hétfőn...
        Vékonyfalú óvszerhez, síkosítóként hüvelykrémet használni, mennyire érdemes? Azért gondoltam erre a megoldásra, mert ha véletlenül szakadás történne és az óvszer be volt kenve előtte, akkor a fogamzás esélye lehet kisebb. Többször...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! 5 éve szedem a lent említett -Lindynette 20- fogamzásgátló készítményt. 2014. október 14-én vettem be az utolsó szemet,17-én voltam együtt a párommal, és bár használtunk óvszert, kiszakadt...majd 18-án megjött a...
        Tisztelt doktor úr/nő, A nőgyógyászom felírt nekem 4 hónapra elég fogamzásgátlót. Eddig még sohasem szedtem fogamzásgátló tablettát. Egészséges vagyok, szedhetem. Már 3 tablettát bevettem, nincsenek mellékhatások. Menstruáció 2....
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Évek óta szedek fogamzásgátló tablettát. A problémám az lenne, hogy ma kellett volna elkezdenem a következő levél tabletta szedését, de mivel postán küldik otthonról nem ért ide időben. A kérdésem az lenne,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő Az lenne a problémám, hogy következő havi fogamzásgátló szedését holnap kellene elkezdenem, de csak jövőhéten tudom kiváltani. Aznap elkezdjem szedni mintha a 7 napos szünet 14 napos lenne vagy várjam meg a következő...
        Tisztelt doktor Úr! Azt szeretném megkérdezni Öntől, hogy három hónapja Mercilon tablettát szedek, és véletlenül kihagytam a 10. szemet hétfőn, a következő napon viszont sajnos csak egy szemet vettem be, nem kettőt, ha ezen a napon a...
        A menstruációm után rendesen szedtem a Tri legol fogamzásgátló tabelettát. A 7.szemet viszont elfelejtettem bevenni .Másnap folytattam a 8.szemmel, és akkor este szeretkeztem a párommal,de a 7.-et nem vettem be, mert akkor még nem vettem észre....
        Kedves Doktornő/Doktor úr! Lassan 10 éve szedem a Lyndinette 20 fogamzásgátlót, amitől semmi panaszom sem volt. Nőgyógyász javaslatára áttértem (libidó okok miatt) Lyndinette 30-ra. Már a levél felénél tartok, viszont 2 napja érzek enyhe...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! 20 éves vagyok és körülbelül egy éve szedem a Novynette fogamzásgátlót. Azzal a kérdéssel fordulnék a önhöz, hogy szeretnem megváltoztatni a menstruációm időpontjának kezdetét.A ciklus kezdetének időpontját...
        Jónappt.Olyan probléma miatt írok,hogy elfelejtettem bevenni a hétföi gyógyszerem.Mikor ezt kedden észrevettem (12óra elteltével) pótoltam de rá bevettem a keddit is.Tehát egyidejűleg 2szemet vettem be.Először barnás vérzésem volt most pedig...
        Üdvözlöm Kérdésem a következő lenne. Milligest fogamzásgátlót szedek, véletlenül nem a szokásos napon kezdtem el szedni az új levelet hanem egy nappal előbb. Pénteken kellett volna bevennem de véletlenül csütörtökön vettem be így csak...
        Tisztelt Doktorúr! 14 napja szedek fogamzásgátlót(adelle), a tegnapi napon kezdtem el en és a barátom is klion 250mg tablettat szedni bakteriális fertőzés miatt, ezt 10 napig kell szednünk napi kettőt, tegnap kezdtük el. Éjszaka a szexuális...
        Jó napot! 18 éves nő vagyok, és a menstruáció első napját szeretném megváltoztatni. Daylatte nevű tablettát szedek. A menstruáció alatt is szedem a 4 zold tablettát. A menstruációm elđééo napja vasárnap, és szeretném "megváltoztatni"...
        A kérdésem az lenne, hogy 3 éve szedem a Symicia fogamzásgátlót. Pénteken kezdtem egy új levelet szedni. Miután bevettem, barátommal szeretkeztünk, de nem bennem ment el. szombaton bevettem a gyógyszert, viszont a vasárnap estit elfelejtettem és...
        Tisztelt Doktor úr! Más okból kifolyólag (nem nőgyógyászati okból) voltam egy alhasi ultrahangon, ahol ezt is leírták: "Az uterus helyzete, alakja és szerkezete szabályos, méretei: 75x40x45mm. Az endometrium jelenleg 3,5 mm-es. A bal ovarium 32...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Aggódva fordulok Önhöz. Okt. 7.-én (kedden), a ciklusom első napján vettem be Corenelle (3mg/0,02mg) tablettát. Aznap és másnap is szedtem a görcseimre Apranaxot (550mg). Majd a hatodik napon, amikor már csak...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Múlt hónapban kezdtem el használni a nuvaring hüvelygyűrűt , és az egy hét gyűrűmentes időszak után felhelyeztem a 2. hüvelygyűrűt és 13 órával később volt együttlétem a párommal , és elment bennem ,...