• Védekezési eszköz (kevés vérzés)

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! Már sokadjára írok (mindig más-más kérdéseket teszek fel). Az lenne még a kérdésem, hogyha a fogamzásgátló eszközt menses idejében kell feltetetni. Az nem okoz-e gondot a nőgyógyásznak, ha kevés a vérzésem? Mert igaz 5-6napig tart. De talán az első nap, amikor kicsit többet vérzek, onnantól csak "foltozok". S még v.mi... Én most rá álltam arra, hogy tampont, is s betétet is használok, felváltva. (Minden nap 1 betét, s utána 1 tampon, [esetleg naponta 2 tampont is elhasználok.])! Visznot hál 'Istennek kevés a vérzésem. Így soha nem telik meg se a tampon, se a betét. (Tampont 3-4óránként cserélek)! Kicsit sokallom a 6-8óránkénti cserét... :-/ Szóval nem várom meg míg megtelik teljesen (mert akkor nagyon sok ideig van bent)! S nem szeretném, ha megbetegednék (TSS-t el kapnám) emiatt! - estére is már a betétre váltottam - Még egy betétet is úgy dobok ki (4-5óra múlva), hogy éppen csak egy kis folt van (úgy kb. negyedig)! A legkissebb "cseppes" betétet használom. Így úgy érzem, számomra nincs az a betét, ami nekem jó (megtelne teljesen)! S dobhatom ki az alig használt betétet. - ezt már csak úgy le írtam... - Normális-e (?) így 19évesen, hogy kevés a mensesem (amit előzőekben leírtam...) Tudom, nincs egyforma nő... Köszönettel: ANETT

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló, méhen belüli eszköz témában

        Kedves Anett!

        Semmi baj, hogy nincs sok vérzés, szerencsés alkat. :) Inkább tampont így ne használjon, mert a hüvely nagyon kiszáradhat, és több irritációt okozhat. Persze, ha már hónapok, évek óta így használja, és nincs panasz, akkor nyugodtan.

        A méhen belüli eszközt azért a menses alatt kell felhelyezni, mert ilyenkor a nyakcsatorna kicsit tágabb, mint egyébként. Azért a menses végére hívják a nőket a felhelyezésre, mert ekkor kevesebb a vérzés, de a nyakcsdatorna még elég tágas. Így a vérzés miatt egyáltalán nem kell aggódnia.

        Írjon csak bátran, ha másik kérdés is felmerül, ha tudunk, akkor segítünk.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész

        Dr. Boros Miklós
        Kedves Kérdezőnk!
        Amennyiben elégedett volt a válasszal, kérjük, támogassa a rovat működését egy emelt díjas SMS elküldésével. Az SMS díja bruttó 329 Ft.
        Kérjük, küldje el a WB szót a következő telefonszámra:

        06-90-642-541
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2009-12-11 11:24:31; Megválaszolva: 2009. december 11., 11:24

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Azt szeretném meg kérdezni hogy! Fogamzásgátlót szedek mostanában mikor ki kel hagyni azt a 7 napot nem úgy jelenezik a menstruációm szerintem ahogy kéne! Pl: Pénteken már nem veszem be a gyógyszert és kedden vagy szerdán vagy leg...
        Üdvözlöm! Több éve szedek fogamzásgátló tablettát, amit a tegnapi napon Elfelejtettem bevenni. Szeretném kérdezni, hogy a mai napon ugyanúgy bevehetem a gyógyszert, és meghosszabbodik egy nappal a szedés, vagy a tegnapit hagyjam ki? Emiatt...
        Tisztelt Doktornő! Párom hetek óta rosszul érzi magát, hányingerre és gyengeségre panaszkodik. Kezdünk roppantul aggódni, hogy lehet teherbe esett. Együttléteink során mindig "megszakítással védekeztünk", erre nagyon sok figyelmet...
        Tisztelt Doktor Úr! Korán (42) jelentkeztek nálam vérzés elmaradások. Orvosom írt fel gyógyszert, de nem "hozta" vissza. Útóljára 2012 decemberében volt normális menstruációm. Külföldön dolgozom ezért nem egyszerű orvosomhoz eljutni, és...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktor Nő! Most fogom el kezdeni szedni a 3. levél fogamzásgátlót. Ami eredetileg corenelle de a második alkalommal helyetesitőt kaptam aminek a neve Deciora. A 7 napos szünet 2. napján együtt voltam a barátommal és még...
        Tisztelt Doktornő! Nov. 22-én együtt voltunk a párommal. Gumival védekeztünk (nem szedek fogamzásgátlót), viszont a gumi bennem maradt, vagyis a vége kilógott. A lepedőn találtunk foltot, de félek hogy belém is került. A kérdésem az lenne...
        Tisztelt Doktor Úr! Több mint féléve szedek Lindynette fogamzásgátló tablettát.A menstruációm a hónap 3. hetére esik, októberi 7 tablettamentes nap 16-22-ig tartott, ez alatt 19-22-ig volt vérzés. Következő levelet végig szedtem okt....
        Kedves doktor úr! Kérdésem az lenne, hogy a fogamzásgátlómat esténként szedem, ami tegnap este meg is történt, bár erre ma reggel nem emlékeztem, es bevettem még egy szemet, gondolván a tegnapit veszem be. Mikor lenyeltem a gyógyszert,...
        Tisztelt Doktor Úr! Párom Logest fogamzásgátló tablettát kezdett el szedni, úgy kb. egy hónapja (előző héten ért a 3. levél végére). A nőgyógyásza azt a tájékoztatást adta neki, hogy a levél megkezdésétől számított egy héten...
        Tisztelt Doktor Úr! Felfázásra szedtem Cifloxin-t, és abbahagyás után volt egy nagyobb hasmenésem, a fog.tabletta bevétele után, majd pár napra rá, együtt voltam a párommal (óvszer nélkül) a menzeszem első napján. Van-e okom...
        Novynett nevű fogamzásgátló tablettát szedem, és pár hete volt egy hólyag gyulladásom amire egy egyszer alkalmatos antibiotikumot kaptam (Monural) ami ideiglenesen meggyógyította, de pár napra rá vissza is jött a betegség, ezúttal már nem...
        Tisztelt Doktor Úr! Nuvaringet használok már 4 hónapja. Ma este kell a következő 3 hetes gyűrűs időszakot kezdenem. Viszont egy hete felírt az orvos hüvelygyulladásra Klion-D 100 hüvelytablettát. Azt mondta, hogy a menstruáció idején ne...
        Tisztelt Doktor úr! Most kezdtem szedni fogamzásgátló tablettát(Symicia) és az első levélből már beszedtem 16 darabot. 2 napja menstruációs görcseim jelentkeztek, majd elég erősen kezdtem vérezni sötét barnás-pirosas vérzéssel, ez most...
        Tisztelt Dr. Úr/NŐ, Rendszeresen szedem a fogamzásgátlót (dienille) de a gyógyszermentes időszak 6. napján hánytam. Majd elkezdtem úgy szedni a gyógyszert ahogy szoktam. Kell esetleg kiegészítő fogamzásgátlást alkalmazni?Volt szexuális...
        Spiràlom van.Tudtommal 5 èv utàn el kell tàvolítani.Öt ès fèl ève helyeztèk fel.Lehet-e szövôdmènye hogy mèg mindig a testemben van?Ha Igen,mi?Vèdelmet nyùjt-e mèg?Ha Igen,körülbelül hàny szàzalèkban?Igaz-e hogy eltàvolítàs utàn...
        Üdv! A barátnőm gyógyszerszünetet tartott múlt hétfőtől, vasárnapig. Csütörtökön együtt voltunk, utána pár órával meg jött neki, ahogy kellett. Tegnap (hétfőn) viszont nem vette be az első tablettát így 8 naposra húzódott a...
        Tisztelt Dr. Nő! A kérdésem az lenne, hogy az Azalia nevű fogamzásgátló tabletta mennyire megbízható? A lábam visszeressége miatt nem igazán tudok kombinált fogamzásgátló tablettát szedni az elvékonyodott méhfalam végett pedig nem...
        Tisztelt Doktornő! Másfél éve szedem a Mercilon tablettát. Soha nem felejtettem még el bevenni, mindig pontosan szedtem. Eddig. A 7 napos szünet 6. napján együtt voltam a párommal, majd a 8. nap reggelén kellett volna elkezdjem szedni az új...
        Tisztelt Doktor úr ! 54 éves vagyok ez év márciusában volt egy 3 hetes vérzésem ami Ergam gyógyszer szedésével elmúlt Utána megint rendszeres lett a mensesem majd augusztus 8-án volt utoljára .kérdésem kell e még védekeznem és ha igen mit...
        Tisztelt Doktornő! Nekem olyan kérdésem lenne ami már nagyon régóta foglalkoztat. Igazából az hogyan lehetséges, hogy valaki fogamzásgátló tabletta rendszeres és tényleg pontosan betartott szedése mellett teherbe esik? Tudom, hogy nem 100%-os...