• Jó-e ha váltok?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő!

         

        A Lindynette 20 nevű fogamzásgátló tablettát szedtem 4 évig. Mikor elkezdtem szedni nem igazán voltak hízási problémáim. Az utóbbi egy évben viszont pecsételő vérzésem volt. Az orvosom azt tanácsolta, hogy ilyenkor vegyek be 2 db tablettát, és el fog múlni. Igaza lett. Most orvost váltottam, aki úgy oldotta meg a helyzetet, hogy egy új tablettát írt fel, a Lindynette 30-at. A kérdésem az lenne, hogy erősebb-e ez a tabletta annyival, hogy hízást eredményezzen? kár rövid, akár hosszú távon? Vagy megnyuhodhatok, az alakom nem fog változni?

        Köszönettel,

                             zs

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló váltás témában

        Kedves Hölgyem!

        Valóban nem megoldás, hogy két szemet vett be a fogamzásgátlótól, így gyakorlatilag megduplázta a dózist. Ez mondjuk bizonyítja, hogy magasabb hormontartalmú gyógyszerre van szüksége. Erre pont megfelelő lesz a 30-as. Ami ugyan több hormont tartalmaz, de azért ez sem olyan sok, szintén korszerű készítmény, csak egy pici a különbség, de a közti vérzés megoldására általában ez elegendő szokott lenni.

        A testsúlya valószínűleg most sem fog változni, bár ez kiszámíthatatlan. Van aki a kisebb hormontartalmú tabletta mellett is meghízik, van, akinek az ennél is nagyobb hormontartalom sem fokozza az étvágyát. Váltson nyugodtan, és figyeljen oda, hogy ne egyen többet.

         

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-06-05 07:29:27; Megválaszolva: 2011. október 05., 10:24

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...