• Fogamzásgátlás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő/Úr, jelenleg 29 éves nő vagyok, 11 éven át szedtem fogamzásgátló tablettát. Többször váltottam, sok éven át Meliane-t szedtem, majd kb két éve Yasminelle-re váltottam, ami nem bizonyult túl sikeres döntésnek. A testem a korábbinál jóval több vizet tartott vissza, a súlyom is több lett, bár valószínűleg a több víztől, így pár hónap után abbahagytam. Kicsit később elkezdtem megint a Meliane-t, de már attól is hasonló tüneteim lettek, a lábam olyan vizes volt, hogy úgy éreztem szétreped a bőröm, "nem volt" bokám és a közérzetem is rossz volt. Korábban egyáltalán nem voltak ilyen súlyosak a mellékhatások. Így végül a Meliane-t is abbahagytam, azóta lement rólam a víz és még a menstruáció előtt is látszik a bokám. Nemrégiben olvastam a hüvelgyűrűről. A kérdésem az volna, hogy létezik-e, hogy oly sok év után a fogamzásgátlót valamiért már nem hajlandó elviselni a szervezetem, illetve a hüvelygyűrű esetleg megoldást jelenthetne-e. Köszönettel: EA

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves EA!

        Azt gondolom, hogy mindenképpen célszerű lenne belgyógyászati, kardiológiai és laborvizsgálatokat végezni bármilyen készítmény felírása előtt, mivel a Yasminelle-nek enyhe vízhajtó hatása is van, így nem "természetes" jelenség , ha ennek az ellenkezője következett be. Amennyiben valamennyi vizsgálat negatív , akkor lehet megfontolni a hüvelygyűrű, vagy bármilyen más készítmény felírását.

        Üdvözlettel: Dr. Csóka Miklós
        A kérdésre a Fókuszban a Nő! orvos szakértője válaszolt. Tovább a Fókuszban a Nő! oldalára

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-06-04 20:23:24; Megválaszolva: 2011. október 05., 09:37

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! A kérdésem az lenne hogy mitől lehet hogy a Dienille szedése mellett egy napig véreztem? Olyannak tűnt mint a menstruáció de csak nagyon kis ideig egy közepes mennyiségű vérzés volt. Most kezdtem el életemben először szedni és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Körülbelül fél éve Volina fogamzásgátlót szedek. Nemrégiben gombás fertőzes miatt kaptam mycosyst-gyno gyógyszer, es Dalacin hüvelykrémet, azutàn gynoflor hüvelykúpot. A kérdésem az lenne hogy bármelyik...
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...