• Fogamzásgátló 4o felett

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor nő! 41 éves múltam, két gyermekem van, és az lenne a kérdésem, hogy hormonális fogamzásgátló tablettát véleménye szerint szedhetek-e. A spirált nem bírtam, nagyon erős vérzést, és folyást okozott. Elég gyakran előfordult nálam funkcionális petefészek ciszta, és amikor régebben tablettát szedtem ( Harmonett) ez teljesen elmúlt és a ciklus is rendeződött. Az utóbbi egy évben már kétszer előfordult, hogy kimaradt a menstruációm, bár nem ciszta okozta, az orvos mindent rendben talált.A vérképemben a koleszterinszint magasabb, de egyébként nincs semmi más eltérés,egyéb betegségem, panaszom sincs. A testsúlyom normális, a vérnyomásom alacsony, nem dohányzom. Válaszát köszönöm! Lina

         

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Lina!

        Nagyon határeset a 40 év. Ilyenkor már nem szoktak elkezdeni hormonális fogamzásgátlót, bár nem kizárt.

        Ha utánaszámol kb. mennyibe kerül majd 5 évre, és ezután utánaolvas egy hormontartalmú méhen belüli eszköznek, a Mirenanak, lehet, hogy e mellett fog dönteni. Csökkenti a mensest, helyileg hat, ha beválik, biztosan nagyon elégedett lesz vele.

        Az alábbi linken bővebben olvashat erről:

        Méhen belüli hormontartalmú eszközök

         

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-18 22:17:40; Megválaszolva: 2011. október 03., 06:49

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...