• Antibébi tabletta

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Szeretném megkérdezni, hogy kb.18éves korom óta szedek antibébitablettát, most a 3dik fajtát szedem a Meliane-t kb. 4éve, és ha véletlenül kihagyok 1napi tablettát, föggetlenül hogy 12orán belül beszedem ujbol vagy sem, mindig kb.2-3nap mulva kisebb köztivérzésem van,ami kb2-3napig tart. A 3féle antibébi közül mindig egyre kisebb hormontartalmut választottunk. Most 29éves vagyok. Egészséges dolog ez a fajta köztivérzés, vagy mi a véleménye erről?

        A másik kérdésem, hogymostanában olvastam hogy "fogamzásgátlás havi1xer" erről van egy weboldal: http://www.fogamzasgatlas.hu/3_huv_horm.php itt is azt irja kérdezzem meg a nőgyógyászát. szeretném tudni hogy ez egy tabletta? és mennyire biztonságos?

        Várom mielőbbi válaszát!

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves 18 éves!

        A gyógyszert ha elfelejti, akár négy éve szedi, akár két hónapja akkor elvileg elveszik a 100%-os hatás. Tehát akkor a hónapban más módon is kell védekeznie. Erről írok magának.
        A havi egy fogamzásgátló a Nuvaring gyűrű. Én nem nagyon szoktam javasolni, csak azoknak akik rendszeresen elfelejtik a gyógyszert bevenni. A hüvelybe kell felhelyezni és ugyanúgy hormonokat tartalmaz, mint a tabletta, csak a hüvelyből szívódik fel. Ha rendszeresen elfelejti a gyógyszert bevenni, akkor lehet, hogy a Nuvaringet kellene megpróbálni vagy pedig figyeljen egy kicsit jobban oda a dolgaira.

        Elfelejtés:
        Amennyiben elfelejti bevenni a tablettát, akkor 12 órán belül lehet pótolni úgy, hogy a fogamzásgátló hatás ne szűnjön meg. Amennyiben ezen 12 óra lejárta után veszi be a bogyót (tehát a 2 tabletta bevétele között több, mint 36 óra telik el) úgy a fogamzásgátló hatás sajnos nem lesz 100%-os és nem arra az egy napra, hanem az egész hónapra vonatkozóan, ez még akkor is így van, ha pl. a második szem bogyót felejtette el bevenni. Akkor sajnos egy hónapig nincs 100% védelem. Ilyenkor az elfelejtett gyógyszert ki kell hagyni és a soron következő szemmel kell folytatni a szedést. Amennyiben a következő nap pótolja az elfelejtett és a soron következő tablettát, akkor sem tér vissza a fogamzásgátló hatás, és a megnövekedett hormon bevitel miatt a következő napokban vérzés jelentkezhet a szedés alatt.
        Két vagy több napig elfelejtett gyógyszer szedés után azokat a napokat ki kell hagyni és azzal a nappal kell folytatni a szedést, amikor eszünkbe jut bevenni a gyógyszert. Természetesen ilyenkor is más védekezési módszert is kell alkalmazni, mert a fogamzásgátló nem hat. Nagyon fontos tudni, hogy minden egyes változtatás a tabletta szedése alatt (elfelejtés, egy nap 2 tabletta stb.) vérzészavarokat okozhat. Tehát a vérzés nem egyértelműen azt jeleni, hogy nem lehet terhes, mert a vérzés a megtermékenyítő képességet nem zárja ki.

        Üdvözlettel: Dr. Zsirai László
        A kérdésre a Fókuszban a Nő! orvos szakértője válaszolt. Tovább a Fókuszban a Nő! oldalára

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-02 09:51:49; Megválaszolva: 2011. szeptember 28., 12:59

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...