• Fogamzásgátló (tablettaváltás, kivizsgálás?)

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő, Doktorúr!

        Szeretném kikérni a véleményét a fogamzásgátlókkal kapcsolatban.

        Én 27 éves vagyok, és már kb. 10 éve szedek folyamatosan Mercilon típusú fogamzásgátlót. Sok fórumon olvastam róla mostanában, és többnyire negatív véleményeket írtak. Ez még nem is zavar, mert nyilván mindenkire más és más hatással van. Nálam nem tapasztaltunk semmilyen elváltozást (persze nem is tudom megállapítani, hogy az életstílusomnak köszönhetem-e, hogy néha lelombozott vagyok, vagy a stresszes életemnek köszönhető-e, hogy folyton fáj a hasam.. és stb.).

        1. A kérdésem az lenne, hogy ennyi idő után érdemes-e tartani szünetet, ha igen, mennyit, és mikor lehet újra folytatni a tabletta szedését.

        2. A másik kérdésem az, hogy van-e olyan tabletta, ami a Mercilonnál jobb az én koromban, és kevesebb hormon van benne? Tehát javasol-e váltást? Vagy megfelelőnek tartja-e ezt a tablettát?

        3. A rutinvizsgálatokon kívül ajánlja-e, hogy bővebb vizsgálaton is részt vegyek, ha már ilyen hosszú ideje szedem a gyógyszert? Ennél a gyógyszernél kell-e valamire fokozottan figyelni? (azt olvastam a fórumokon, hogy legtöbbször trombózist okozott - gondolom azoknál, akik hajlamosak rá) - de kérdésem, hogy ettől kell-e tartani?

        4. Egy aktuális kérdésem van még: évente egy-egy alkalommal, a tablettaszedés alatt, amikor nem kellene, akkor is megjön a menstruációm.. eddig többnyire 1-2napra jött meg, amit betudok stressznek, változásoknak, vagy bárminek, ami velem akkor történt. De most már 4 napja erősen vérzek (egyrészt nem szoktam ilyen erősen vérezni, mióta rendszeresen szedem a gyógyszert, másrészt ilyen hosszú ideig eddig sosem jött meg). A 21 tablettából még 6 tablettám van hátra és 10 volt még hátra, amikor először megjött. Állagát tekintve sötétszínű, és mennyiségét tekintve meglehetősen sok. Mit gondol, ez jelent valami komolyabb gondot, vagy ismét csak a stressz okozza, esetleg valami más?

        Válaszát előre is köszönöm!

        Üdvözlettel:

        dindee

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Dindee!

        Nincs semmilyen pozitív a tablettaszünetnek, ugyanaz történne most, mint pl. 5 év múlva. Az 10 év, egyébként hosszú idő, és arról nem ír, hogy vajon mikor lesz esedékes egy babavállalás, mert ha még 10 évig nem is jön szóba, azért nem javasolnék ennyi ideig folyamatos tablettaszedést.
        Időnként bizony vérvétellel ellenőrizni kellene a májenzimeket. A trombózisra való fokozott hajlamot egy vérvétellel lehet szűrni, ezt már a gyógyszer szedése előtt ellenőrizni lehet. Ha a családban van olyan személy, akinek már volt trombózisa, akkor bizony most is érdemes megcsinálni ezt a vizsgálatot. Egyébként ennyi éves tablettaszedés alatt már megtörtént volna a baj, emiatt most nem kell aggódnia. Ha fokozott hajlama lenne, akkor jelentene problémát a fogamzásgátló, ha valamilyen új hajlamosító tényező lépne a képbe (pl. műtét, hosszú utazás, stb.)
        A Mercilon egyébként egy korszerű, alacsony hormontartalmú készítmény, nem szükséges váltania.
        A néhanapján jelentkező pecsételés miatt valóban nem kell aggódnia, de ha ez rendszeressé válik, akkor vizsgálat indokolt. Lehet, hogy most is csak erről lesz szó, de ha kellemetlen tünetek, mint viszketés, fájdalom, irritáció, kellemetlen szag is van, akkor akár fertőzésről is lehet szó, amit vizsgálattal lehet kizárni.

         

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-09 16:00:45; Megválaszolva: 2011. szeptember 26., 06:31

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...
        Tisztel doktor Úr/Nő! Lassan 4 hónapja szedek fogamzásgátló tablettát . 2héttel ezelőtt (szombaton) kimaradt egy tabletta a levél 3.hetéből, ezért a bet.táj. alapján szünet nélkül folytattam a következő levelet . Tegnap együtt voltam a...
        Jó Napot kívánok Doktor Nő/ Úr! Olyan kérdéssel fordulnék önhöz hogy elkezdtem a mai napon (2018.03.23) szedni a Symicia nevű fogamzásgátlót és az lenne a kérdésem hogy mennyi időn belül hat? A 23.a a vérzésem első napja. Meg kell...
        Jó napot kívánok! Olyan problémával fordulok Önhöz, hogy a gestomix nevezetű fogamzásgátlót szedem kb 5 éve és 5 napja késik a menstruációm. 1 héttel ezelőtt influenzás voltam kaptam rá antibiotikumot és köhögés csillapítót...
        Üdvözletem! A minap a barátommal gumi nélkül közösültünk. Bár amig bennem volt az 10 másodpercnek kalkulálható be. Biztosra tudom, hogy nem ment el bennem, mert kihuzta és rásegített a kezével, hogy elmenjen. Az aktus után arra lettem...
        Üdv,24 éves nő vagyok, kb három éve szedek fogamzásgátlót. Sajnos mult hónapban a munkam miatt nem tudtam kiváltani ezért egy levél kimaradt. Az eddigi ciklusaim szerint hetfőn kellett volna megjönnie, de eddig semmi.(együttlétkor...
        Jó napot kívánok! Egy olyan gondom lenne, hogy nagyon beteg voltam , erős fog ill. fülfájásom volt, amire 5 napig fájdalomcsillapítókat szedtem. (Algoflex Forte, Nurofen forte). Kb. 2 éve Adelle fogamzásgátlót szedek, soha nem volt vele gondom....
        Üdvözlöm.21 éves vagyok szedtem már régebben is fogamzás gátló tablettát. Most viszont át tértem az injekcióra (Depo Provera) AZ Lenne a kérdésem Hogy ezzel ajánlott megszakítani a közösülést? Nem okoz gondot ennél ha a barátom belém...