• Fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt válaszadó! Az a kérdésem lenne hogy milyen hatása lehet a fogamzásgátló drazsé késői beszedésének? Múlt hét kedden lázas beteg voltam és elfelejtettem bevenni a fogamzásgátlót amit szerda este pótoltam. A drazsé betegtájékoztatója szerint: "Az utolsó, be nem vett drazsét amilyen hamar csak lehet, be kell venni. A további drazsékat a szokásos időpontban kell bevenni. Ezen felül a biztonság fokozása érdekében nem hormonális fogamzásgátló módszerre van szükség a következő 7 nap folyamán." De ez a hét nap nekem túlnyúlik az aktuális levélen 1 nappal. A tájékozatató szerint:"Ha ez a 7 nap tovább tart, mint a jelenlegi csomagolás utolsó drazséja, új doboz szedése kezdhető, ha a jelenlegiben már nem maradt több drazsé. Két doboz szedése között nem szabad semmilyen szünetnek lennie." Igazából én nem terveztem megkezdeni a következő havi levelet, hiszen a barátommal a havi szünet alatt -ami bármelyik nap elkezdődhet- úgysem érintkezhetünk, és így már le fog telni a 7 nap, és a szünet után úgyis elkezdem szedni a következő havi fogamzásgátló drazsét. Bár évek óta ugyanezt a fogamzásgátló szert szedem, rendszeresen, mégis kétségeim vannak hogy a szünetem elteltével biztonságos lehet-e ígyis az együttlét?(csak a tabletta használatával) válaszát előre is köszönöm (és elnézést a hosszú levélért)

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Hölgyem!

        Azért kell szünet nélkül szedni, mert így marad teljes a védettség. Ha szünetet tarta, akkor az első 2 hét alatt alkalmazzon kiegészítő védekezést is.

        A 7 napos szünetben egyébkén rendszeres szedés esetén teljes a védelem.

         

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-09 15:00:56; Megválaszolva: 2011. szeptember 26., 06:23

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr. Úr/Nő! Kérdésem az lenne hogy milyen készítményt ajánl egy rosszul bekövetkezett esemény után az aktus ma történt, illetve előreszámítva a menzeszem holnap jönne meg és ilyenkor is lehet e bármely készítményt haszálni?...
        Tisztelt doktorúr/doktornő! 20éves koromban kezdtem el fogamzásgátló tablettát használni a nőgyógyászom javaslatára. A bellara nevű gyógyszert írta fel nekem elsőre. 5 hónapig szedtem ezt a gyógyszert, a szedése alatt folyamatos...
        Tisztelt Hölgyem/Úram! Nem rég a gyógyszertárban nem tudtak olyan fogamzásgátló gyógyszert adni, amit az orvosom felírt. Taisa filmtablettát szedtem. A patikus ajánlott egy másik gyógyszert, ami úgyanazokból az összetevőkből áll. Deciora...
        Jó napot! A kérdésem az lenne hogy mitől lehet hogy a Dienille szedése mellett egy napig véreztem? Olyannak tűnt mint a menstruáció de csak nagyon kis ideig egy közepes mennyiségű vérzés volt. Most kezdtem el életemben először szedni és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Körülbelül fél éve Volina fogamzásgátlót szedek. Nemrégiben gombás fertőzes miatt kaptam mycosyst-gyno gyógyszer, es Dalacin hüvelykrémet, azutàn gynoflor hüvelykúpot. A kérdésem az lenne hogy bármelyik...
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        A hiperhidrózis egy kellemetlen egészségügyi probléma, amire van hatékony orvosi megoldás.
        Gyakorisága a kor előrehaladtával nő, de bármely életkorban kialakulhat.
      • Hirdetések
      • Infografika és videó