• Kérdés Dr. Farkas Ágneshez! Fogamzásgátlás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Dr.Farkas Ágnes!

        Most kezdtem el szedni az ujabb levél fogamzásgátlót és a levél elsö hetében hányás és hasmenésem volt(4.nap).Ez szombaton történt éjszaka,többször is hánytam,a gyógyszert este 9kor vettem be és éjfélkor volt erös hasmenésem és hányásom,virus okozhatta,mert másnap(vasárnap) is volt.Elötte nap és aznap is szeretkeztem a párommal,elment bennem.A szemet pótoltam vasárnap reggel 9kor(ez 12 óra az esti bevételtöl számolva).Vasárnap délelötti szem bevétele utána 5 órára rá volt egy kevés hasmenésem még,de gondolom az felszivodhatott.A vasárnap esti gyógyszert nem vettem be,mivel egy szemmel kevesebb lett volna.Ettöl kezdve hétfön is és most is reggel 9kor szedem be,mert voltam nögyógyásznál,és ö mondta,h akkor ne keverjek be ebben a ciklusban és szedjem most be délelött.Azt szeretném megkérdezni,hogy az esti bevételtöl számolva a hányásig eltelt közel 3 órában nem szivodott fel teljesen a gyógyszer attól még lehetek terhes?Tehát petesejt érhetett meg?Vagy lehetetlen ,hogy amire megérik a petesejt addigra a himivarsejtek elpusztulnak?De pótoltam,csak  másnap este nem vettem be.Ettöl nem fogant meg baba ugye?Csak a hatékonyság csökkent,amit keigészitö védekezéssel kell pótolni?A helyzetem nem olyan,mint aki elfelejti bevenni,és utána szeretkezik a párjával,pont forditva,gondolom ebböl nem lehet igy visszamenöleg probléma,mivel a gyógyszer megelözésre van,és bennem akkor volt annyi hormon,hogy megvédjen a teherbeeséstöl.Kérem nyugtasson meg,mert nagyon ideges vagyok,hogy emiatt teherbe eshetek,pedig az orvos is megmondta,hogy nem lehetséges.

        köszönettel: K.Éva

         

        Ui:Én irtam levelet Önhöz,csak a részleteket elfelejtettem megemliten,emiatt elnézését kérem,és köszönöm a válaszát elöre is!

         

         

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló hatása témában

        Kedves Éva!


        Köszönöm én is, hogy írt ismételten, így már világosabb a helyzet.
        Ne aggódjon, nem lehetett terhes, a gyógyszert még éppen időben pótolta. Szerintem legközelebb ha az estit is beveszi (így eggyel kevesebb szem lenne, amit egy másik levélből pótolhat), nem zavarodik meg a ciklus, de ez már részletkérdés.
        Ne izguljon, igaza van orvosának, nem eshetett teherbe.
        A kiegészítő védekezés azért most egy hétig még elfér a biztonság érdekében.

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-19 16:26:22; Megválaszolva: 2011. szeptember 16., 08:12

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...