• Menstruáció eltolása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt doktorúr/nő! Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy most kezdtem el szedni (életemben először) fogamzásgátlót, Lindynette 20-at. Ma tartok a 6. szemnél. Viszont az a barátommal elég ritkán tudunk találkozni, mivel külföldön él, és pont abban az időszakban találkozunk, amikor a 7 napos szünetet kéne tartanom. A kérdésem az lenne, hogy okozhat-e nagyobb problémát ha már elsőre eltolnám a menstruációm, oly módon, hogy tovább szedem a következő levelet és csak utána tartok 7 nap szünetet? A 21 tabletta után ilyen módon is 99%osan védve leszek? (a szünet kihagyásával) A másik kérdésem pedig az, hogy a menstruációm olyan 3-6 napig szokott tartani, de az utolsó 2 nap már csak pecsételő vérzés. Viszont most a 6. napon sem pecsételő, hanem időnként (főleg a tabletta bevétele utáni órában) inkább vér jellegű. (a mennyisége mondjuk inkább pecsételő és nem is folyamatosan van). Úgy tudom, hogy az első hónapban ez a levél végéig normális, de a 21.tabletta után mindenképpen el fog múlni akkor is, ha nem tartok szünetet? Köszönettel, egy 19 éves lány!

        WEBBeteg szakértő válasza a menstruáció eltolás témában

        Kedves Hölgyem!


        A tabletta szedése alatti első 3 hónapig előfordulhat vérzési rendellenesség, a pecsételés is normális.
        Mivel ilyenkor hagyni kell a szervezetet, hogy beálljon a tabletta hatása nem szerencsés, ha már rögtön az első ciklust eltolja, de max áttöréses vérzés, pecsételés lesz a következménye. Azt, hogy vajon a 21. szem után a pecsételés elmúlik-e nem lehet sajnos választ adni, mert ezt nem tudhatjuk előre. A védelem megmarad, a meneses első napján elkezdett gyógyszer hatása 2 hét múlva teljesen kialakul.


        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-15 19:05:01; Megválaszolva: 2011. szeptember 14., 14:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...