• Fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Szakértő!

        Felírták nekem a Meliane nevű gyógyszert amit elis kezdtem szedni (ez az első levél). A nőgyógyász azt mondta, hogy akkor kezdjem el szedni ha már látom, hogy elkezdtett pecsételni. Mivel ez a folyamat hamarabb úgy más fél héttel hamarabb (február 12-én) elkezdődött be is kaptam az első szemet. A pecsételés 4-5 napig tartott. Azt hittem ez ennyi volt de a rendes idejében (február 22-én) meg jött rendesen a mensim, pedig még volt hátra 11 szem a gyógyszerből. Az lenne a kérdésem, hogy ez mitől lehet? Jó ez így? És ha elfogy a maradék 6 szem megint megfog jönni? És hogy szedjem tovább? Tartsam magam ahhoz, hogy 7 nap szünet és ha letelt kapjam be a köv szemet? Vagy várjak köv mensim ig és akkor kezdejem el köv levelet? Megfog jönni a 7 nap szünet alatt? Lehet olyan, hogy esetleg gyenge a gyógyszer?(ez lehet butaság!) És ettől ugyanolyan védelmet nyújta terhesség ellen? Kell gondolkodni gyógyszer váltáson?

        És még egy kérdésem lenne a mellfeszülés nem akar szűnni? Ez a gyógyszer mellékhatása lehet?

        Előre is köszönöm a válaszát!!!

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Hölgyem!


        Az első 3 hónap folyamán kell beállnia a vérzésnek, ilyen zavar még előfordulhat, nem kell aggódnia. Az előírásnak megfelelően szedje a tablettát, különben még jobban megzavarja a ciklust, tehát 7 gyógyszermentes nap (ekkor megvonásos vérzés valószínű lesz), majd a következő levél jöhet.
        A mellfeszülés bizony lehet mellékhatás, ahogy rendeződik a gyógyszer hatása ez is csökkenni fog. Ha mégsem múlik, és zavaró, esetleg fájdalmas, akkor viszont lehet váltani kell majd gyógyszert, de ez ritka.



        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-01 00:59:36; Megválaszolva: 2011. szeptember 09., 11:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...