• Fogamzásgátlás és epilepszia

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Úr!

        Tavaly novemberben ismeretlen eredetű epilepsziát diagnosztizáltak nálam. Azóta Depakine Chrono 300 mg gyógyszert szedek (napi 2x1). Tünet- és rohammentes vagyok, csak annyit vettem észre, hogy az előzőleg diétával nehezen leadott 8 kg-ból 4 kg visszajött....26 éves vagyok, és van már egy 6 éves gyermekünk. A diagnózis után úgy döntöttünk, hogy a második gyermekünk tervezését elhalasztjuk...Most szeretném megtalálni a számomra és a férjem számára legmegfelelőbb fogamzásgátlási módszert, ami mellett nullára csökken a teherbeesés lehetősége. A megszakított közösülést nem tartom a legbiztonságosabb módszernek, túl nagy a kockázat még akkor is, ha fegyelmezettek vagyunk... A gumióvszertől a férjemnek rosszabb esetben kiütése van, jobb esetben nem érez semmit (megszünik az ingerület)... A spirál egy abortív eszköz, ami szöges ellentétben áll a gondolkozásmódommal, hisz az már egy élet...A különböző krémekről, kúpokról, tamponokról csak az interneten olvastam, és sajnos több rosszat, mint jót. Nem merek kockáztatni velük kapcsolatban, gondolok itt a terhességre illetve az esetleges irritációkra....Fogamzásgátló tabletta: régebben szedtem, csak a betegségem előtt egy évvel abbahagytam családtervezés miatt. Most is szívesen szednék, de állítólag emellett a gyógyszer mellett csak nagyon magas hormontartalmút szedhetnék, amit a neurológusom nem igazán javasol. S egyébként is van gondom a súlyommal ( + 15 kg)....Olvastam a hüvelygyűrűről, ami szintén hormontartalmú, de szinte csak helyben fejti ki hatását. Nem tudom, hogy ez lenne-e a jó megoldás, vagy valami más? A pesszáriumokról is olvastam, csak azoknak az a bizonyos pearl-indexe megijesztett.....És meg folytathatnám a sort injekcók, beültetések....

        Ön melyik megoldást javasolná ebben a helyzetben?

        Szeretném megköszönni a türelmét, hogy végigolvasta a "levelemet", és előre is hálás vagyok a válaszáért!

        Tisztelettel:BKati

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgtlás témában

        Kedves Kati!

        Az epilepsziára szedett gyógyszer miatt valóban megfontolandó, mit választ. Kicsit sajnálom, hogy a méhen belüli eszközről fenti véleménye van, mert a hormontartalmú huroknál (Mirena) most biztonságosabb és jobb módszert nem tudok elképzelni önnek. A gyűrű jó alternatívát képezhet, de várható, hogy depakine fog hatni erre is és vérzészavara lesz tőle.
        Megoldást jelenthetne még a depo-provera injekció, biztonságos, egyszerű, 3 havonta 1x kell alkalmazni, de súlyfeleslege visszajöhet mellette.
        Ha engem kérdez, biztos a Mirena mellett szavazok.

        Üdvözlettel: Dr. Juhász A. Gábor

        A kérdésre a választ a www.fokuszbanano.hu portál orvosszakértője írta >>Tovább a www.fokuszbanano.hu -ra!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-25 10:01:53; Megválaszolva: 2011. szeptember 08., 11:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Gyakorisága a kor előrehaladtával nő, de bármely életkorban kialakulhat.
        Tekintse meg infografikánkat, és tudjon meg többet az ajakherpeszről!
      • Hirdetések
      • Infografika és videó