• Belara fogamzásgátló mellékhatása?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tesztelt doktornő / úr!

        20 évesen először kezdtem fogamzásgátlót szedni és a nőgyógyász a belara-t ajánlotta. Ki is váltottam és több mint 2 hete el is kezdtem használni, úgy ahogy a leírásban volt, a menstruáció első napján. Azóta viszont nem múlt el a menstruációm. 9 napig erősebben azóta gyengébben de még mindig megvan. Előtte sem volt nagyon szabályos, de ilyen először van. Ez lehet a gyógyszer mellékhatása? Vagy ez csak az, hogy beáll minden a helyére? És most hogyha elfogy a 21 tabletta függetlenül attól, hogy megvan-e vagy nem tartsak 5 nap szünetet?

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Hölgyem!


        Pecsételő vérzést, vagy barnás (alvadt vér) váladékozást okozhat fogamzásgátló tabletta, különösen az első 3 hónap folyamán, ilyenkor türelmesnek kell lenni, hogy a tabletta hatása kialakuljon. Szünetet ne tartson, mert az még jobban megzavarja a gyógyszer hatásának kialakulását. Amikor elfogy a 21 tabletta, akkor jöhet a 7 gyógyszermentes nap, amikor lehet meg fog jönni a menses rendesen, majd a 8. napon függetlenül attól, hogy van-e vérzés, vagy nincs kezdheti a következő levelet. Orvoshoz akkor kell fordulnia, ha bővebb vérzés jelentkezik, vagy a következő ciklus alatt is vérezgetés lenne. A pecsételés nem okoz nagy vérveszteséget, de ha sokáig tart, az azért már nem jó.



        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-22 11:18:32; Megválaszolva: 2011. szeptember 08., 08:48

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! A kérdésem az lenne hogy mitől lehet hogy a Dienille szedése mellett egy napig véreztem? Olyannak tűnt mint a menstruáció de csak nagyon kis ideig egy közepes mennyiségű vérzés volt. Most kezdtem el életemben először szedni és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Körülbelül fél éve Volina fogamzásgátlót szedek. Nemrégiben gombás fertőzes miatt kaptam mycosyst-gyno gyógyszer, es Dalacin hüvelykrémet, azutàn gynoflor hüvelykúpot. A kérdésem az lenne hogy bármelyik...
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...