• Nem baj hogy szedem a fogamzásgátlót? mit tegyek a szorongással, képzelődéssel??

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Jó napot! Gyöngyi vagyok , 16éves. Megint írok mert ugye írtam a fejfáásomról(egy pontban szüntelen fáj), vállfájásomról, szédülésről, és hogy jó a meleg a fejemre! Szedem a gyógyszert meg kenem is magam.

        Az nem baj hogy Gestomix tablettát szedek, az nem okozhatja a TSH magasságát?

        És még azt szeretném mondani, hogy mindig is idegeskedő típus voltam, és sokat szorongok is... Beképzelek magamnak dolgokat(megtámadnak,megölnek,stb.), félek este, és amikor félek, ideges vagyok gyorsan dobog a szívem, és alig kapok levegőt. ilyenkor azért is nyugtatom magam,mert van aszmám és inhalálót kell szednem , uh.az megvéd kicsit, de nehogy valami bajom legyen. És tölötttem ki az interneten tezsteket, és az jött ki, hogy szorongó ember vagyok, és sokat idegeskedő, és ez igaz,de mit csináljak vele?? és ettől fájhat a fejem, szédülhetek?

         

        Köszöböm,üdv: Gyöngyi

        WEBBeteg szakértő válasza a szorongás témában

        Kedves Gyöngyi!


        Korábbi levelét sajnos nem ismerem, de az alábbi kérdésekre igyekszem válaszolni.
        1. fogamzásgátló tabletta endokrinológiai (mellék)hatásairól nőgyógyászát vagy belgyógyászt kellene megkérdeznie
        2. ami a pszichés részét illeti: a szorongásnak számos tünete lehet, elképzelhető hogy pl. fejfájás vagy egyéb fájdalmak formájában jelentkezik (ezt szaknyelven szomatizációnak hívjuk). A gondolatai is szorongásos tartalmúak. Kérdezem én, mitől lesz egy 16 éves lány szorongó? Mivel még nem töltötte be a 18. életévét, tanácsos volna gyermekpszichiáterhez fordulnia, aki biztosan tud segítséget adni akár alkati, akár átmeneti szorongásról van szó. Forduljon bizalommal szakemberhez, mert ez személyes megbeszélést igénylő probléma.

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Kérdés: 2009-02-27 22:36:07; Megválaszolva: 2011. szeptember 06., 10:51

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...