• Terhesség megszakítás utáni szex

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T. doktor úr/nő!

        December végén kiderült, hogy spirál és állandó ciklus mellett 9,5 hetes terhes voltam.Húsz év sikeres védekezés után nagy traumaként ért a helyzet. Sajnos a fogantatás utáni hetekben nagyon sok gyógyszert szedtem, így a megszakítás mellett döntöttem. Kérdésem az lenne, hogy terhesség megszakítás után mennyi idővel következhet be az első peteérés, mennyi idő után tud beágyazódni egy újabb megtermékenyített peteselyt, mikortól kell védekeznem. Az orvosommal megbeszéltük, hogy egy hormontartalmú spirált fog felhelyezni, de ennek az időpontját csak a 6 hetes kontrolon egyeztetjük. Nem szeretnék abba a hibába esni, hogy a kontrolon egy újabb terhességet állapítunk meg. Hozzá kell tennem, hogy a jelenleg 20 éves fiammal menzesz előtt két nappal és a mostani terheségem esetében menzesz 5. napján fogant meg a baba. Mindkét esetben rendesen menstuáltam tovább,  nem voltak rosszulléteim, így nem is tudtam a terhességeimről....

        Végigolvastam a kérdéseket a weblapon és meglepődve találtam egy hölgyet, aki pont a Mireva spirál mellett maradt terhes. Ez tényleg lehetséges?

        Köszönöm válaszukat.

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Kérdező!

        A beavatkozás után elvileg már 2 héten belül lehetséges peteérés, és normál esetben 1 hónapon belül lezajlik az első menses. Ezért általában azt javasoljuk, hogy a műtét után 4 hétig ne legyen sex. Amíg a Mirenát fel nem helyezik, addig pedig javasolt óvszerrel is védekezni. A Mirena az általam ismert legbiztonságosabb védekezési mód, de ennek is van hibahatára. Ami kb. annyi, mint a művi meddővététel után bekövetkező terhességek aránya.

        Üdvözlettel: Dr. Juhász A. Gábor

        A kérdésre a választ a www.fokuszbanano.hu portál orvosszakértője írta >>Tovább a www.fokuszbanano.hu-ra!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-14 14:04:44; Megválaszolva: 2011. augusztus 25., 08:39

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! A kérdésem az lenne hogy mitől lehet hogy a Dienille szedése mellett egy napig véreztem? Olyannak tűnt mint a menstruáció de csak nagyon kis ideig egy közepes mennyiségű vérzés volt. Most kezdtem el életemben először szedni és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Körülbelül fél éve Volina fogamzásgátlót szedek. Nemrégiben gombás fertőzes miatt kaptam mycosyst-gyno gyógyszer, es Dalacin hüvelykrémet, azutàn gynoflor hüvelykúpot. A kérdésem az lenne hogy bármelyik...
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...