• Lehet, hogy kimaradt egy tabletta...

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr!

        Múlt hét szerdán (január 7.) vettem volna be szokás szerint a fogamzásgátlómat (Mercilon) és ahogyan még sosem, kólásüvegből ittam hozzá...de annyira nem éreztem, ahogy lenyeltem, hogy lement e, mint ahogyan szoktam...és nem mentem ki kiönteni az üvegből a kólát,hogy megnézzem nem e csúszott bele vagy valami...mert gondoltam, hogy biztos hogy lement, csak lehet,hogy olyan gyorsan történt,hogy nem vettem észre...lefeküdtem,de másnap mégis motoszkált bennem...kérdeztem ismerőseimtől,akik már jóideje gyógyszereznek,hogy mit csináljak,vegyek e be mégegyet,hogyha nem ment volna le, de azt mondta mindegyik,hogy nem kell bevenni mégegyet, csak szedjem tovább ahogyan eddig, nem lesz semmi baj...(pláne ha lenyeltem) mert ők is voltak már úgy, hogy kimaradt egy-két szem és nem volt semmi...pláne hogy utoljára január 3-án történt aktus, én meg már december 29-től szedtem az új levelet, szóval már 10 szem gyógyszer bennem volt...azóta is szedem folyamatosan, még a hétre van, aztán hétfőtől gyógyszerszünet...azt is mondták,hogy mivel már megindult a folyamat, nem lehet baj, de azért ha aktusra kerülne sor, akkor mellé védekezzünk óvszerrel...

        Doktor Úrnak mi a véleménye erről? Csökkenhet valamennyire a tabletta hatása, hogyha esetleg nem belém került volna az az egy szem,hanem a kólába?

        (amit másnap mind megittam)

        Válaszát köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Hölgyem!

        Abban sajnos én sem tudok segíteni, hogy vajon a kólába ment a tabletta, vagy valóban lenyelte, ezért mindenképpen azt javasolnám, legalább 7 napig (a kimaradt szem napjától számítva) kiegészítő védekezést (pl. óvszer) kell használni. Mivel ez az időpont a mai nap letelt, egyéb tennivaló nincs. Amennyiben használt kiegészítő védekezést, vagy nem is volt együttlét azóta, nem kell izgulnia.
        Minden esetre az legyen az irány, hogy ha kimarad egy tabletta, akkor vagy pótolja időben, vagy védekezzen legalább 7 napig máshogy is. Akkor is, ha csak felmerül a lehetősége, mert ilyenkor mindg fennáll a teherbeesés veszélye.


        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-14 14:15:45; Megválaszolva: 2011. augusztus 24., 18:55

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...