• Gyenge a vérzésem és nem kívánom a szexet

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő!/Tisztelt Doktor Úr! Kérném szíves segítségét, tanácsát az alábbi kérdésben! Előre is köszönöm! 27 éves lány vagyok, 3,5 éve szedek fogamzásgátló tablettát. (Lindynette20) Az utóbbi kb. fél évben figyeltem fel jobban az alábbiakra: a szexuális együttléteket egyre kevésbé kívánom, egyre inkább már csak terhet jelent az együttlét. A vérzésem hónapról hónapra gyengébb, a legutóbbi (december 27.) kb. 1 napos volt és nagyon gyenge. A gyenge vérzés miatt gyanakodtam, hogy esetleg terhes lennék (bár a fogamzásgátlót órára pontosan szedem minden nap), de a legutóbbi vérzés óta elvégzett 3 terhességi teszt mindegyike negatív. Gyakran veszek észre magamon vízvisszatartást, súlygyarapodást, majd pár nap múlva súlycsökkenést. Sokszor vagyok fáradt, napi rendszerességgel hosszabb-rövidebb ideig szédülök. Éjszakánként gyakran fordul elő alvászavar, heves szívdobogás, ami akár órákhosszat fennáll. A tablettaszedés 7 napos szünetében hónapról hónapra jelentkeznek ismétlődő jelleggel: erőteljes fáradtság, a koncentrálóképesség zavara, figyelmetlenség, erős, migrénes jellegű fejfájás. Kérném szíves segítségét, tanácsát, hogy ezeket a tüneteket okozhatja-e a fogamzásgátló tabletta? Amennyiben igen, akkor érdemes lenne-e szünetet tartani a szedésben, vagy másik fogamzásgátlót kipróbálni? Szeretném megtudni, Ön mit javasol ebben az esetben? Nagyon köszönöm! Tisztelettel: Brigitta

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Brigitta!

        Meg kell próbálni a Yasminelle szedést, mivel azok a tünetek, amiket leírt tipikusan a Lindynette mellékhatásai, amik persze elég ritkák, de magának mégis lettek. Én a Yasminelle szedését javaslom.
        Különböző készítmények: Magasabb hormontartalmú nem korszerű készítmények. Ilyen a Cilest, Anteovin. Magasabb hormontartalmú, de már korszerű hormon összetételű gyógyszerek a Marvelon, Gracial, Mercilon, Novynette, Regulon. Alacsonyabb hormontartalmú, de nem korszerű hormonokat tartalmazó készítmények a Tri-Regol, Regulon, Loette. Az alacsony hormontartalmú és természetesen korszerű készítmények közé tartoznak a Meliane, Femoden, Lindynette 20 és 30, Harmonet, Minulet. Vannak olyan új hormon összetételű gyógyszerek, amik ezeken kívül még egyéb hatással is bírnak. Így nem növelik meg a fogamzásgátlók szedése mellett gyakori a víz visszatartást és nem okoznak hízást, sőt még sok esetben segítenek a felszedett kilók leadásában. Természetesen ezek nem fogyókúrás gyógyszerek. Emellett csökkentik a vérnyomást is, így magas vérnyomásban szenvedők is szedhetik. Ezen készítmények a Yadine és a Yasminelle. Speciális készítmény a Diane 35. Ugyanis ez a gyógyszer ugyan magas hormontartalmú, de elsősorban nem fogamzásgátlóként alkalmazzuk. Ez egy olyan hormont tartalmaz, ami jelentősen gátolja a pattanások kialakulását és a fokozott szőrnövekedést. A korszerű hormon összetételű készítmények is csökkentik a pattanások és a szőrök növekedését, de a Diane ezen hatása sokkal erősebb. Ezért elsősorban olyan lányoknak való, akiknek nagyon erős a pattanásképződésre és a szőrösödésre való hajlamuk. A mellek méretét befolyásolhatja a gyógyszerek szedése. Természetesen a magasabb hormontartalmú készítmények jobban, de persze elsősorban nem a hatásuk miatt, hanem mert fokozzák a hízásra is a hajlamot. A nagyobb testsúly mellett a mellek is nagyobbak. Az alacsony hormontartalmú készítmények is kicsit növelhetik a mellek méretét, de ez a növekedés nem jelentős. Tehát aki nagymértékű növekedést vár a gyógyszertől, azt ki kell ábrándítani, mert igazán látványos mell növekedést kizárólag a plasztikai sebész tud elérni. Melyik gyógyszer kinek javasolt: A fiatalok fogamzásgátlására mindenképpen alacsony hormontartalmú készítmény javasolt, az elhízottaknak pedig inkább a Yadine és a Yasminelle. Amennyiben nagyon erős a szőrösödésre illetve a zsíros bőrre való hajlam, azoknak a Diane 35 szedése javasolt.

        Üdvözlettel: Dr. Zsirai László

        A kérdésre a választ a www.fokuszbanano.hu portál orvosszakértője írta >>Tovább a www.fokuszbanano.hu-ra!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-16 22:33:36; Megválaszolva: 2011. augusztus 24., 18:28

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...