• Szedjem-e tovább a fogamzásgátlót

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktorúr/nő!

        Azzal akérdéssel fordulok Önökhöz,hogy én egy éve szedem a mercilon nevű tablettát és olyan panaszaim vannak amelyek agyógyszer szedése előtt nem voltak soha.Nagyon fáj a szex a párommal,akivel 5.5 éve vagyok együtt és előtte nem volt szexuális kapcsolatom,és a gyógyszer szedése előtt nem fájt.Már annyira rossz,hogy nem is akarom.Kirepedezek lenn a hüvelyem környékén,sőt még a végbél környékén is,amiből ha elmegyek pisilni és wc papírt oda teszem láttom,hogy véres.És emiatt,nagyon csíp a pisilés.Ezek a repedések akkor a legvészesebbek amikor a tablettából már az utolsó heti adagot szedem.És ezek miatt arepedések miatt fáj annyira szexmár abehatoláskor azt érzem,hogy nem bírom tovább anynira fáj.Nőgyógyászomnak hiába mondom,minig felírja akövetkező 3 havit és hogy biztos valamilyen fertőzésem van és,hogy nem a tabletta az oka.A tabletta felírásakor egy évvel ezelőtt az orvosom vérvételre sem küldött el,hogy melyik lenne a megfelelő gyógyszer nekem csak úgy felírta.Melleim is néha fájdogálnak mind akettőnek az oldala,oylan érzéssel,mint mikor elaluszuk valamelyik testrészünket.Mit tegyek?Én már ezt a fájdalmat a repedéseim miatt nem bírom.Így szex sincs köztünk párommal,mert már nagyon fáj,de így a gyógyszert feleslegesen szedem hónapról hónapra.És azt még elfelejtettem írni,hogy én nem akkor híztam agyógyszertől amikor elkezdtem szedni,hanem olyan 9-10 hónapra rá 4 kiló jött fel egyszerre.Amit azóta sem tudok leadni.Mit tanácsolnak nekem?hagyjam abba és vagy fél év után próbáljak meg mást amikor ez kiürült a szervezetemből?vagy most rögtön váltsak és megszünnek ezek a tünetek és nem is kell kihagyni?Ha áttérek rögtön egy másik fajta gyógyszerre az nem kuszál össze teljesen?Nem fogok tőle nagyon hízni?

        Előre is Köszönöm: Adrienn

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Kérdező!

        A tablettaszedés módosítja kicsit a nők hormonháztartását, és bár ha ritkán is, de ilyen tüneteket is okozhat, mint amiket leírt. Én azt javaslom, hagyjon most vagy 3 hónap szünetet, közben használjon egy kis ösztrogén tartalmú krémet (ovestin vagy Linoladiol) a repedések bekenésére. Majd ha a helyzet rendeződött, másfajta tablettát kellene megpróbálnia (pl. Yasminelle). Vérvétel pedig trombózis-hajlam szűrésre szükséges lenne.

        Üdvözlettel: Dr. Juhász A. Gábor

        A kérdésre a választ a www.fokuszbanano.hu portál orvosszakértője írta >>Tovább a www.fokuszbanano.hu-ra!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-11 18:35:00; Megválaszolva: 2011. augusztus 24., 14:55

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! A kérdésem az lenne hogy mitől lehet hogy a Dienille szedése mellett egy napig véreztem? Olyannak tűnt mint a menstruáció de csak nagyon kis ideig egy közepes mennyiségű vérzés volt. Most kezdtem el életemben először szedni és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Körülbelül fél éve Volina fogamzásgátlót szedek. Nemrégiben gombás fertőzes miatt kaptam mycosyst-gyno gyógyszer, es Dalacin hüvelykrémet, azutàn gynoflor hüvelykúpot. A kérdésem az lenne hogy bármelyik...
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...