• Esemény utáni tabletta

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő/Úr! 2008. 12. 26án lefeküdtem a barátommal. Ez volt az első alkalom neki és nekem is. (Lehet, hogy az utolsó :( ) Szerencsétlenségünkre kiszakadt az óvszer. Ez délután 5 óra körül történt. Másnap délelőtt orvoshoz mentünk. Kaptam esemény utáni tablettát (Escapelle) Bevettem dél körül. Semmilyen mellékhatást nem vettem észre magamon. Kicsit fájt a fejem. Kérdéseim a következők lennének: Ön szerint hatott-e a gyógyszer? Van-e okom aggódni? Mennyi idő elteltével érdemes terhességi tesztet csinálni? Legutolsó menstruációm december 6án kezdődött és kb 5 napig tartott. Válaszát nagyon várom és előe is köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Kérdező!

        Elvileg 72 órán belül kell bevenni a sürgősségi fogamzásgátló tablettát. Jó időben vette be. Azonban nem 100 %-osak ezek sem. Nem írja, hogy a menstruációs ciklusa milyen hosszú. Egy normál menstruációs ciklusnál (28 napos)  a 14. nap körül legnagyobb az esély a teherbeesésre. A 20. nap körül már kisebb. Megtett mindent, amit lehettett az adott helyzetben. Bár nem nagy az esély a terhességre, de kb. 3 hét múlva nézhet egy tesztet.

        Dr. Jóna Angelika

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-01 16:09:46; Megválaszolva: 2011. augusztus 23., 08:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...