• Fogamzásgátló szüneteltetése előnyös-e

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Barátnőm (23 éves) kb. 2,5 éve Gracial ill. Belara tablettákat szed. Három kérdésem lenne: 1. Kell-e/ajánlott-e szünetet tartani a tabblettákkal? 2. Mi a véleményük a vad jamsz gyökérről, mint fogamzásgátló szerről? Milyen előnyökkel, hátrányokkal járhat? itt van honlapja: http://www.termeszetesfogamzasgatlo.com/index.html 3. Mostanság titokzatos hirdetések vannak olyan fogamzásgátlóról amit havi egy alkalommal kell használni? Erről szeretnék néhány infót. Köszönettel : Csaba okl. biológus

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Csaba!

        Akkor haladjuk sorban.
        1. Egy jól bevált fogamzásgátló szedése alatt nem szükséges szünetet tartani.
        2. Átnézve a linkelt oldalt, több érdekes következtetésre jutottam. Egy szülésznő, aki mindössze 150 szülést vezetett, nem mondhatjuk, hogy túl nagy tapasztalattal bír. Ez még egy kisebb kórházban is összejön fél-1 év alatt. Azt pedig, hogy hármasiker szülést vezetett volna, kizártnak tartom, 2-nél több baba kizárólag császármetszés útján születhet meg.
        Majd tovább böngészve az oldalt, azt találtam, hogy egy olyan növényt javasolnak, amelyből tulajdonképpen a progeszteront állítják elő, elmondásuk szerint, amiből a tablettákat is készítették, legalábbis régebben. (Kissé elavult a szer?) Forgalomban vannak csak progeszteron tartalmú tabletták is, de nem javasoltjuk mindenkinek, hiszen egy kiegyensúlyozott kombinált (ösztogén, progeszteron), alacsony hormontartalmú gyógyszerrel sokkal jobb eredményeket lehet elérni, és ennek pontosan tudjuk a hatóanyagának a mennyiségét, és a hatásmechanizmusát, ellenben nem tudjuk pontosan a jamszgyökér kapszula vajon mennyi progeszteronnak felel meg? Nem tartom jó ötletnek, hogy amikor valaki a nem kívánt terhesség ellen védekezik, egy olyan szert próbáljon ki, aminek nem biztos a hatása. Előfordulhat, hogy valóban működik a készítmény, de higgye el, a túl fiatal lányok, akik terhesek lesznek, majd megszülik gyermeküket, nem azért nem szednek tablettát, mert félnek a ráktól, vagy a mellékhatásoktól.
        3. Titokzatos hirdetések alatt nem tudom, mit ért, de valóban létezik több ilyen készítmény. Létezik havi 1 alkalommal beadható injekció, amiben csak progeszteron van. Nem túl sok esetben javasolják ezt a készítményt, pontosan azért, mert a kombinált tablettákkal jobb eredményeket érünk el. A másik ilyen új készítmény a NuvaRing, vagy hüvelygyűrű, melyet 1 hónapban 1 alkalommal kell felhelyezni a hüvelybe, majd 3 hét múlva kell eltávolítani, addig a helyén maradhat. Korszerű, alcsony hormontartalú (mely a hüvelyfalon át szívódik fel) készítmény, helyes használat mellett annyira biztonságos is, mint a tabletták. Érdemes érdeklődniük a nőgyógyász kezelőorvosuknál.
        Remélem válaszomat kielégítőnek találta, számomra is tanulágos volt az új információt, amire Ön hívta fel a figyelmemet.

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.


        Kérdés: 2008-12-11 10:30:10; Megválaszolva: 2011. augusztus 19., 09:49

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...