• Rosszul bevett fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! 1 hónapja kezdtem el szedni a Tri-Regol fogamzásgátló gyógyszert, amivel eddig semmi gondom nem volt. Sajnos a 2. levél szedésének elkezdésekor figyelmetlen voltam és az első 4 napon rossz tablettákat vettem be. Hátulról, visszafelé kezdtem el szedni a gyógyszert és nem az elejétől, mint ahogy azt a jelölés is mutatta.. Olvastam egy hasonló problémába esett hölgyről az egyik honlapon, aki a 12. napon vette csak észre, de neki az orvos azt tanácsolta, hogy szedje tovább hátulról, majd egy ujabb levélen ugyan azzal a szinü tablettával folytassa a 21. napig, majd 7 nap szünet, aztán ujra helyesen szedje. Szeretném kérdezni, hogy én is hasonlóképp járjak e el, vagy van egyéb megoldás is, amivel még időben közbe tudok lépni? Esetleg kezdjem el az elejéről helyesen szedni a gyógyszert ugyan azon a levélen? Ha tovább szedem így, ilyenkor ugyan úgy hat a gyógyszer vagy kell egyéb kiegészítő védekezés? Mennyire befolyásolja ez a vérzés megjöttét? Előre is nagyon köszönöm a válaszát! Tisztelettel: T.Dora

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Dóra!

        1.eset: Folytatja úgy, ahogy elkezdte szedni és kiegészítő védekezésként óvszert is használnak. Majd 7 nap szünet után rendes sorrendben szedi a tablettát, de óvszert még ebben a hónapban is használnak.

        2. eset: Nem folytatja így a gyógyszerszedést, hanem csak óvszerrel védekeznek ebben a hónapban, majd a vérzés 1. napjától szedje rendes sorrendben a tablettát és óvszerrel is védekezzenek.még 1 hónapig.

        A várt menstruáció időpontja mindkét esetbn módosulhat.

        Dr Lukács János nőgyógyász

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-05-16 22:20:22; Megválaszolva: 2011. július 28., 16:19

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...