• Első fogamzásgátló - széklet

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Orvosnő/úr! Azért fordulok Önhöz, mert nagyon bizonytalan vagyok. Most szedek először fogamzásgátló tablettát(Mercilon), és már a 8. tablettát szedem be ma. De amikor a menszeszem első napján beszedtem, elég híg volt a székletem. Ezért azt szeretném kérdezni Öntől, hogy mennyi idő alatt szívódik fel a tabletta? Az első napon mindig hígabb a székletem az átlagosnál. És a gyógyszerszedést követően mindig van egy kevés vérzésem, ami a nőgyógyászom szerint(mivel először szedek fogamzásgátló tablettát) várható volt. Ez jelentheti azt, hogy hat a tabletta? Lévén hogy még sohasem volt ilyen vérzésem és mindig a tabletta beszedését követi. Mielőbbi válaszát várom és köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Tisztelt Kérdező!

        Nehezen érthető a kérdés. Kissé keverve vannak a dolgok. Pontosan nem érthető a panasz. Csak 8 napja szedi a tbl-t akkor csak egyszer volt első nap!!!
        Lényeg az, ha valaki tablettát szed és a bevételtől számított 3 órán belül hányna vagy 6 órán belül hasmenése lenne be kell venni még egy tablettát, mert kiürülhetett a szervezetből. Ezért a kezdő három havi adagból egy havit el kell tenni tartalékba és a plusz tablettákat ebből kell fedezni mert ha abból a levélből szedi, amit éppen használ akkor ugye a végén kevesebb lesz!
        Pecsételő vérzés előfordulhat tbl szedése közben. Három - hat hónap  után lehet erről vélemény mondani.

         Dr. Csősz György nőgyógyász

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-11-03 22:04:29; Megválaszolva: 2011. augusztus 12., 10:01

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...