• Menstruáció 1 hetes késése jelenthet-e terhességet

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! 26 éves vagyok. 2008. június 22-e óta nem szedek fogamzásgátlót /Diane 35/ (szeretném ha a saját hormonrendszerem is "dolgozzon"). Az abbahagyást követő első hónapban napra pontosan 28 napra jött meg a menstruációm. A következő hónapban 3 napot, legutóbb pedig 1 hetet késett, de megjött. "Védekezés nélküli" nemi aktus a vérzés jelentkezése előtt kb 10 nappal volt. Pont azon a napon csináltam egy terhességi tesztet reggel, amikor a vérzés megindult. A teszt negatív lett, viszont a menstruációs vérzésem megváltozott, abból a szempontból, hogy általában a 3. napon legerősebb a vérzésem. Ez esetben az első naptól kezdve három napig erős vérzésem volt, alhasi görcsökkel, és erős derékfájással. Szeretném tudni, hogy Ön szerint ezek a tünetek, jelenthetnek-e terhességet, vagy csak a fogamzásgátló elhagyása okozta ezt a zavart? Nagyon köszönöm. Gabriella

        WEBBeteg szakértő válasza a menstruáció témában


           
         Kedves Gabriella!

        A fogamzásgátló abbahagyása után persze nem szabad olyan menstruációt várni, mint azelőtt volt. Tehát a vérzés jellegének és minőségének a  megváltozása teljesen normális. A másik, hogy nem védekezni az  aktus során semmiképpen nem javasolt, ha nem akar gyermeket.

        Gondolja, hogy jobb-e egy terhesség megszakítás, mint az a hiedelem, hogy most üdülteti a fogamzásgátlótól a szervezetét? És persze a terhességi tesztet a vélt szexuális esemény után 14 nappal kell végezni, mivel akkor ad pontos választ, hogy az adott eseménytől terhes lett-e vagy sem. Tehát, ha nem akar gyermeket akkor  védekezzen megfelelően, de ez a semmi módszer semmiképpen nem javasolt. Nem muszáj Dianét szednie, szedhet mást is.

        Üdvözlettel: Dr. Zsirai László 

        A kérdésre a választ a www.fokuszbanano.hu portál orvosszakértője írta >>Tovább a www.fokuszbanano.hu -ra!


           
         
         

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-10-10 16:38:29; Megválaszolva: 2011. augusztus 09., 14:58

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...